BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

4/26/2008

längesen sist...

Oj Nu var det visst jätte längesen som jag skrev.
jag har hunnit varit en sväng i Umeå, eller 8 dagar rättare sagt, och kom hem igen i Onsdags kväll.
Mamma fick en smärre chock då jag kom hem för att hon tyckte att jag va så tjock :) m jag har faktiskt läst på internet att det är jätte olika mage till mage så att man ska inte ta till sig om nån jämför magar, så det gör jag inte..!! =)
mamma har köpt baby kläder till dö dagar. Kan ju säga att jag inte behöver köpa nåt i strlk: 50, 56 kanske nåt i 62, men inte mkt. och inga filtar eller mössor behöver jag köpa heller. Hon måste ha lagt ut en förmögenhet, men det va såååå gulliga kläder.
Likt förbannat så har vi vart ute varenda dag och köpt mer saker till lill killen, det är ju bara för roligt.
På lördagen så blev det begravning för mormor. Allt gick väl bra tills man kom in i kapellet och såg kistan,, det är ju då allting bara brakar ihop, och jag kunde inte sluta gråta, först då förstod man verkligen vad som hade hänt.
Efter begravningen for vi hem till mamsen och papsen och åt smörgåstårta tills man blev så mätt så man trodde att man skulle kräkas.
Senare på dagen for jag iväg till syster och spenderade en natt i byn Vännäs, med mina älskade älskade systerdöttrar.
Veckan har varit underbar förutom allergin. Jag har känt av hundarna som bara den, och som gravid får man inte äta allergitabletter, bara typ nässpray och ögondroppar mot pollen. Efter två dagars lidande klarade jag inte av n´å mer, då köpte jag allergitabletter ändå. Jag tänkte att 5 dagar inte kan vara så farligt, och det stod på paketen att det inte rekommenderas, det stod inte diret: har påvisat fosterskador. Då skulle jag aldrig köpt dom.
Satt verkligen och grät den andra kvällen för jag ahde så jobbigt med alla besvär och pricken över i:et var när jag gogglade och det stod från en läkare till en som skrev och frågade om allergi och graviditet att: Mår du dåligt så mår ditt barn dåligt av dina besvär. Och då kändes det ju inte värt det att jag höll på att dö av allergin heller. jaja mådde bra resten av veckan i alla fall.
Åkte hem i Onsdags, hade skett en olycka på E4:an, så jag for ifrån Umeå tio över 4 och jag var inte hemma här i Solna förrän klockan va tjugo i nio på kvällen för att det va trafik stockningar överallt, helt sjukt.
Har jobbat nu i två dagar, torsdag och fredag, i torsdags då jag kom hem från jobbet hade jag så ont i ryggen och benen så jg trodde jag skulle dö, igår for jag dessutom på stan efter jobbet med syrran som e på besök i sthlm, jag drog hem från stan, hade så ont så ont så ont, benen va som stockar, har redan börjat svullnat, och det e länge kvar på graviditeten. :( Och svanken har börjat bli så jobbig. Fattar inte hur jag ska orka med sista tiden på jobbet :S

Annars så sparkas det som satan i magen, ibland är det så hårt att det är obehagligt.men ändå roligt.
=)
Nu orkar jag inte skriva mera.
Kramar A

0 kommentarer: