BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

8/24/2010

inskolning

Inskolningen för Marcus går över all förväntan faktiskt.
Han tycker att det är jätte roligt och pratar ofta om att jag ska gå på promenad och att han ska vara på dagis
-mamma kommer sen säger han

Idag var det första gången han tvekade lite och ångrade sig över promenaden och det var för att en annan "lärare" tog emot honom (det heter visst pedagog)
men han började inte gråta, men ändå tog det emot för mig att gå.
men dom säger att han är jätte duktig och snäll och säger det han vill ha och har sovit bra dom här två dagarna då han har vilat där.

han pratar som tusan nu, stora surret som sagt.
Jag tycker det är helt fantastiskt, att han kan prata med mig, och att jag förstår, han sätter ihop i alla fall 4-5 ord i sina meningar.
och varje dag Viktor kommer hem lyser han upp som en sol och säger
-Pappa jobbat färdigt!

Han har dock kommit in i nån period nu så han är rädd för allt, men sin norrländska säger han
-int farligt
så kryper han tätt intill mig och säger
-Marcus rädd
tror mer att det är för att se vad det är som är farligt.. idag var tex rädd för fiskar i en sång på dagis, och solen när den tittade fram på eftermiddagen :) busfrö!!

OHHHH lillen har ju fyllt 2 år i söndags då.
då vi inte känner så många i sthlm så var det inte så mkt folk här, det var Marcus farmor och farbror Linus och kusin Felix.
men han va väldigt nöjd med sin födelsedag och presenterna som han älskade att öppna. Gav han ett i taget så att han hann leka med det innan det var dags för nästa.
Favoriterna var helt klart hans trehjuling och "ninky nonken" ett tåg från drömmarnas trädgård.

I lördags så hade vi barnkalas i enskede, då blev det desto livligare, men lite mer presenter, fiskedamm och bus på högsta nivå.
Han e så go, för så fort han har fått en present så har han sagt
-tack så mycket, så öppnar han, säger wooow, och sen tack för presenten
artig kille.
Så fort vi har ätit något säger han tack för maten, eller tack för yoghurten eller det han har ätit, när jag sa att jag älskade honom ikväll så sa han Tack så mycket!

Nu ropar kudden
Kramar A

0 kommentarer: