BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

6/06/2010

Sjukling

Börjar med att säga:

GRATTIS EMELIE TILL DIN UNDERBARA FLICKA EBBA!!
Hon fick ett litet flickebarn igår den 5 Juni. Underbart söt.
Annars så är det bara fyyy fabian här hemma. Jag har varit ledig i helgen, i ferdags fick jag en släng av min vanliga depression, la mig rätt tidigt, kände inte för att vara uppe. Lördagen var desto roligare, ett tag i alla fall.
Började med en härlig sovmorgon, sen städade vi för Viktors kompisar Peter och Henry skulle komma hit. Dom kom, vi drack lite vin, eller jag drack 3 glas, dom drack öl osv. Sen gick jag och la Marcus, Vaknade efter 2 timmar, sprang in till toaletten och spydde.
Av tre vinglas tänkte jag?? nee, sen satte magen igång, behöver inte gå in på detaljer men det va inte riktigt riktigt i varje fall, sa lite försiktigt till Viktor att jag nog va sjuk.
Och sen låg jag... till 03 och kräktes och fick springa på toaletten direkt efter för att sköta magen.
Jag va heeelt slut.
Rädd för att väcka Marcus av mina kräkningar så la jag mig inne på hans rum, på golvet. Tro jag har nå ont i ryggen idag eller?
Vid 3 så hörde jag Viktor springa upp och in på toaletten UÄÄÄHHH
Så var det igång för han också.
Vet inte om det beror på den där hemska thaimaten jag köpte igår som Viktor också smakade av, eller omd et är något Marcus har burit på, han va lite lös i magen i fredags, men ingenting annat... Bestämde mig i alla fall för att inte gå till jobbet imorgon ifall jag bär på nån smitta av nåt slag.
Nu till nå annat:
Sen ca en vecka tillbaka säger nästan Marcus bara två ord ihopsatta, han pratar som aldrig förr:
stänga dörren
låsa dörren
många dörrar
hejdå bilarna
dricka mjölk
äta mat
läsa bok, hämta ny, mamma läsa bok.
med mera med mera med mera
Han ska alltid säga hej då till allt vi går förbi, det är allt från hissen till gudars vet vad.
I fredags träffade vi Challe, Mange och Ludde i mörby centrum och tog en snabb fika, barnen sprang genast iväg och lekte och stojade där inne, det är så roligt att se dom när dom leker tillsammans som dom verkligen gör numera. Stora pojkarna har dom blivit.
Kramar A

0 kommentarer: