BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

7/13/2010

bokstavligt talat flyter!




Bokstavligt talat så flyter jag bort av svett snart, jag vet att man inte ska klaga när det äntligen är fint väder och att det har varat så länge, men jag FÅR klaga, jag befinner mig inomhus på en arbetsplats dr det ör över 30 grader inomhus trots att alla fönster står uppe, och pensionärer som sitter och fryser och ber oss stänga fönstrerna, och med våra SJUKT varma arbetskläder. Jag lovar att när jag är ledig så ska jag INTE klaga. 3 arbetsdagar kvar, sen semester, imorgon, lördag och söndag. Sen blir det väl regn i en månad med min tur.

Tror att mina kollegor läser min blogg och samsade att jag nog vara nära på att sluta så nu lägger vi in dödsstöten. För nu har det varit ILLA, riktigt ILLA: har tom blivit hotad av en personal som vill göra illa mig!

Pratat med chefen vet inte vad som kommer att hända, hon har ingentingt ledigt nu på nån annan avdelning, hon tyckte jag skulla kolla på AMS i sommar, men va tusan?? vikken hjälp. det e deras skyldighet att omplacera mig. jajaja.

Jag ska i alla fall jobba sista dagen på min avd imorgon, och helgen spenderas på en avdelning som jag aldrig jobbat på tidigare för jag sa att jag kan inte jobba med dom personerna, som tom hotar mig.

Sen när halva semestern har gått lär jag ju ha ångest för att komma tillbaka... så semestern blir förstörd.

På kvällarna har jag haft trevligt, söndagen spenderades med Maja och Felix i ulriksdals slottspark, fikandes, lekandes och gick och badade efteråt med skrattande barn, igår gick jag och Viktor dit efter jag kommit hem från jobbet, Marcus skrek och sparkade vilt när vi lyfte ut honom ur vattnet för läpparna blivit blå, han ville minsann inte sluta bada.

Och idag mötte jag upp Maja för att återigen ta en fika och bad på samma ställe. Lika uppskattat av alla parter även idag!

Nu samlar jag krafterna, går o jobbar, sen hem o tar hand om Marcus, för att sen gå ut och ta några öl med några kollegor tro det eller ej, tyvärr jobbar vi aldrig ihop så dom kan inte göra min tillvaro bättre heller... Nu,,, lite kort.







Kramar A

2 kommentarer:

Maria sa...

Världens sötaste Marcus! <3
Ha det riktigt kul ikväll nu och försök glömma jobbet! Kram på dig!

Angelica sa...

Kom av en ren slump in på din blogg och väl där läste jag om tillvaron på ditt jobb, har själv en hemsk tillvaro på min arbetsplats (men där är det chefen som står för mobbingen) är mammaledig nu och gör allt för att slippa komma tillbaks dit. Ska börja mars 2011 och oroar mig redan. Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig för som du skrev man tillbringar mer tid på jobbet än hemma och då ska man inte behöva ha ont i magen för att gå dit.Mvh angelica_petersson1@hotmail.com