BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

7/12/2011

Karlstad helg





Bätte bilder kanske kommer, omMaria fick nå bra??

Jag har haft en underbar helg i karlstad!! Jag åkte till karlstad på fredagmorgon och kom fram halv 12, vid kvart i ett kom Maria och hämtade mig, och då hade jag redan hunnit äta lunch, och gått igenom hela karlstad stad :) Men det är fortfarande underbart där, och det doftar fortfarande kaffe på stan, helt underbart!! Löfbergs lila ligger ju där alldeles intill, så det sprider sig en doft av nymalet kaffe.

När vi kommit till myggnästet Deje så tog vi det lugnt och tittade på "tangled" underbar film, jag skrattade och hann till och med med att gråta en skvätt!! Jag blev dessutom kär i han, kär i en tecknad figur, hahah det låter som jag det.!

På lördagen åkte vi in till karlstad på dagen och gick en sväng på stan och letade utekläder tills på kvällen, man kannog säga att både jag och Maria misslyckades med det uppdraget. Men vi fick med oss lite annat från rean i alla fall.


Vi checkade in på scandic hotell, och fick oss en liten skrubb, men mysigt ändå. Vi gjorde oss iordning sen gick vi till ankdammen och åt en jättegod middag, och tur var det att den va god för vi fick vänta i 1½ timma på maten, dom skyllde på att det va såmycket folk, men då kanske dom inte borde ha så många bord??


vi gick tillbaka till hotellet efter maten och drack vårt rosévin som vi hade med oss. Snackade en massa skit och bara hade så där roligt som bara två kompisar kan ha, prat om allt mellan himmel och jord, sen gick vi vidare till blue moon bar där vi fick stå länge i kö och komma in till ett knök fullt uteställe där vi lyckades tappa bort varandra, efter lite skrik och många samtal senarehittade vi igen varandra, och tur var väl det. Blev lite dans, men nog var det allt roligare på hotellet och bara va..

Vi somnade efter att vi lyckats öppna en chipspåse från båda hållen och suttit och ätit chips från Marias säng, och vaknade av en väckarklocka som innabar att det var dags för hotellfrukost.


Man kanske inte va såååå hungrig, men ett jätte fint frukostbord var det onekligen, även fast jag mest drack juice och åt vattenmelon och lite lite yoghurt.


Efter att vi städat (det behövdes verkligen) så checkade vi ut 12, Maria åkte hem och jag gick och köpte present till David och Malin som har fått en liten flicka (Gry) hon är nu 4 månader, så det var jätte trevligt att sittadär och prata och få träffa lillan, tur att jag mådde lite bättre då.

Nej nu är det slutskrivet!!

Tack Maria för min underbara bröllopspresent!! Blir en favorit i repris när du gifter dej, men då tar vi sthlm!


Och vet ni.... IMORGON TAR JAG SEMESTER!! Klockan 20.00

Nedräkningen har börjat.

Kramar A


"skrev detta inlägg för längesen, men jag kan inte publicera mina inlägg med min nya dator? tror att det beror på att jag har den senaste explorer, men va faaasen, va jobbigt det blev att måsta gå in på den gamla datorn bara för att kunna publicera"



0 kommentarer: