BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

1/31/2007

Handhygien.... hur ren är du?

Idag har vi haft hand hygien kurs på jobbet. Jag är ^^nästan^^ numera bacill rädd! Här kommer några exempel

  • Ungefär hälften av alla män tvättar inte händerna efter toalettbeök
  • Ca 25% av kvinnor tvättar inte händerna efter toalettbesök
  • Efter att ha ställt fram en skål med gratis jordnötter i en lounch på arlanda, fanns spår efter tretton personers urin efteråt.
  • Under en nagel finns lika mycket bakterier som i hela Sverige
  • Under en ring finns lika mycket bakterier som i hela Europa
  • I ett trasigt nagelband finns lika mycket bakterier som i hela världen!
  • En disktrasa ska egentligen kasseras efter 4 timmar, då den innehåller så mkt bakterier, man sköljer ju av den i ljummet vatten sen får den torka, då gror och växer bakterierna ännu mer.
  • Tvätta händerna innan ni äter hamburgare och pommes med händerna, annars är det som att äta med smutsiga bestick fast nästan värre, tänk allt du vidrör under tiden innan du ska sätta dig att äta.

Bara en tankeställare på att man ska sköta handhygienen!!

Spring och tvätta dom direkt...

"Det går att tvätta disktrasor i diskmaskinen"

Kramar A

2 kommentarer:

Anonym sa...

UUUUUUH! Hedanefter så ska jag ha handskar på mig, vad jag än gör! =)

Angie sa...

haha eller hur? Och egentligen fanns det sjuukt mkt mer som dom sa också, jag va typ ett nervvrak igår, kunde knappt ta en snus, herrehu stoppa in mina äckliga fingrar i munnen... UHHH