BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2/19/2008

Mobbar Angela


Vad har hänt sedan sist??

Jo i lördags va jag och Viktor ute och åt middag med Viktors pappa, hans tjej, Viktors bror Linus och hans tjej Maja. Det va riktigt trevligt och maten var god fast entrecoten va lite bränd. Till efterrätt blev det två olika sorters sorbet i nåt rån skal, och det va så jävulisiskt gott. Så efterrätten va höjdpunkten på hela kvällen.

Söndagen blev inte så rolig som jag hde tänkt mig, trots kanon väder ute, så blv det ingen mysig helg promenad med min älskling och min andra älskling (hunden) för jag låg med sprängande huvudvärk hela dagen till sent på kvällen.

Annars har det inte hänt så mycket förrän igår.

Chefen kom på morgonen och kallade in mig och arbetskollega, jag trodde hon skulle prata om blöjbeställningarna vi har hand om tillsammans, men tji fick jag.


-Jag har tagit in er, för att jag vill att ni ska reda ut det här nu med en gång (chefen)

-?????? (jag)

- I Ondags kom (censurerat) in till mig på eftermiddagen och grät och ville säga upp sig för att hon tyckte att du Angela va så elak.

-???????????????Vaaaaaaaaaaaaa???? (jag)


Jag & mina vänner,,, Elin, Maja, Greta mfl. vi har en särskilt jargong med varandra vi brukar reta varandra för diverse saker och har hysterikst roligt åt detta. Och i alla fall hade jag råkat säga under en lunch till min kollega

-Kom så går vi till tvättstuan och lämna tanterna ifred.


mhmm,, ja inte så farligt kan jag tycka? Men då den här kollegan som tog illa upp som satt vid bordet bredvid är visst nåt år äldre och fick för sig av någon anledning som jag itne vet eftersom vi inte hade pratat så mycket med henne under lunchen att jag pratade om henne.

Och över detta, så tog hon så helt otroligt illa upp så hon ville säga upp sig.

Försökte förklara i tio minuter att det va ABSOLUT INTE menat så, men det gickinge vidare, efter tio minuter trycker hon ur sig att hon märkte på min blick och mitt kroppsspråk att jag inte tyckte om henne..??

Alltså... vad ska man göra då? istället kände ju jag mig utpekad, jag har absolut ingenting emot denna tjejj, mend är sitter man och diskuterar och försöker rädda situationen framför sin chef så kläcker hon ur sig nåt sånt här , och det stämmer ju inte???

Är jag så emot folk jag inte känner så bra, eller vart kan felet vara??

Mobbar Angela är numera mitt smeknamn.

Va så fasad över detta så ja va tvungen att ringa till hela min familj igår och berätta vilken mobbare jag va.

Tragiskt men tydligen sant

Mobbar Angela

1 kommentarer:

Anonym sa...

men gud va jobbigt.. du får prata med henne igen- du är ju liksom ingen som vill nån nått illa,, du är ju så mild, blid och god =),, nä men prata med henne igen,. puss på dej