BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

3/17/2008

stackars mig.

Jahapp. Samma visa nu igen, nu sitter jag här och tycker synd om mig själv igen.
Fick igen mina blödningar igår och idag kom det riktigt mycket, men jag for iväg till jobbet imorse men gick och ringde mvc direkt klockan 9 då dom öppnade. Tjejen som jag pratade med tyckte att jag skulle åka till akut gyn och kolla upp blödningarna direkt så jag inte behövde vara orolig.
Jag va där innan klockan slagit 10, och jag va inte därifrån innan två.
Dom prioriterar inte vilken tid man kom dit utan i vilket sjukdomstillstånd man är i, så ju längre tiden gick, desto värre kändes det för tröttheten, huvudvärken och oron, men ju bättre kändes det för mig psyke som tänkte att det inte va lika allvarligt för då hade ja fått hjälp snabbare.
I alla fulla fall så fick jag göra en ultraljudsundersökning igen, och allt såg bra ut, men att blödningen kan bero på stressen från jobbet osv och att det spricker nå blodkärl. ?? Äsch, jag vet inte. Jag blev sjukskriven nu i två veckor i alla fall, och dom sa åt mig att vila mycket & ligga ner mycket, sen kommer jag att få en kallelse om tio dagar för att kolla en gång till hur det ser ut.
Man jag förstår liksom inte, jag är i artonde veckan imorgon, varför kommer blödningarna nu och inte tidigare?? Känns ju som om det är nåt allvarligt fel och man frågar sig själv vad man gör för fel... men det är nog mer en känsla än sanning, för det är ju väldigt vanligt med blödningar, och det kan ske utan nån vidare förklaring.
För att tala om nåt mer positivt så var det i alla fall kul med ultraljudet, började gråta igen när jag fick se barnet, "det" sparkade jätte mycket och hade jätte bra hjärtaktivitet =)
Men nu ska man sitta här och ruttna bort, jag tycker det är skönt att vara ledig i några dagar, det förnekar jag inte, men sen blir det otroligt långtråkigt. Jag sover mest hela tiden för att försöka få tiden att gå. Men på ett sätt känns det bra, det har varit mycket på jobbet nu, så att nu int behöva jobba på ett tag för att komma tillbaka i 15 dagar, sen åker jag ju till Umeå den 15 April också så då får jag vila upp mig igen efter dom där veckorna.
Jag hoppas bara att allt ska gå bra.. är ju orolig för detta. Men vill dom att jag ska ligga så ska jag ligga här.
(ligger med datorn i knät nu)
vilken tur man har en laptop.
Nu ska jag försöka se till att få mig nå mat.
kramar A

0 kommentarer: