BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

10/08/2009

träning och kost

Oj dagarna går i full fart.
Köpte skorna till Marcus som jag hade hittat, + två par skor till mig själv, så nu är jag redan pank.
Challe följde mig till stan, tog oss lite mat sen, svårt att inte gå fram och ta kebaben, istället tog jag biffwok, men men jag skötte mig i alla fall.
La ut barnvagnen på blocket också, quinnyn som jag köpte i somras, har hittat en annan jag vill ha, en avanti, det var en som ringde idag, men hon ringde inte upp sen, vi får väl se imorgon..
vad har jag mer gjort?
Marcus har fingermålat på öppnaförskolan, det blev ett riktigt konstverk, lägger ut en bild då jag orkar överföra till datorn.

har tränat en hel jäkla massa, och har skött mig prima med att vara nyttig, jag hyperbantar ju inte, utan jag ska va nyttig på veckorna, unna mig nåt på helgerna och träna, som man egentligen bör göra, men sockermonster som jag är, så har jag juf aktiskt unnat mig nåt minst 1 gång om dagen, men nu är det slut med det.
Igår var jag på ett skivstånspass, 75 minuter av styrka och sista 20 minuterna var det 15 intervaller med kondition, och FY FAN rent utav!!!! Innan passet var slut så kunde jag knappt gå, benen som var spaggeti, jag är ju så fruktansvärt otränad så det finns inte,, och då stå och göra en grundlig genomgång av kroppens alla muskler va inte nådigt, gick rätt bra imorse faktiskt mot all förväntan, men sen mot eftermiddagen så kunde jag inte ens gå, och ändå gick jag iväg på ett step pass med Challe.. jag klarade mig inte ens igenom hela passet, trodde att det skulle gå bra efter ett tag då man mjukat upp musklerna med icke, trodde jag skulle svimma på slutet, så nu ska det bli riktigt skönt att få vila i helgen, får inte köra slut på så här.

Älskade lille vän marcus, är mitt allt. Han suger åt sig som en svamp, och varje dag överraskar han mig med att visa något nytt han kan, han är så otroligt duktigt min son. Jag är äckligt stolt!!!

idag var vi på öppnaförskola på klädförsäljning, köpte en vinteroverall till Marcus, jag har ju köpt ett jätte fint set med täckjacka och byxor, men det skadar ju aldrig att ha ett extra par.
När jag satt där på en öppen förskola i Bergshamra, så kom det fram en tjej jag tyckte mig känna igen, och frågade ifall jag var från Umeå, hur stor är chansen att man träffar på nån där? Vi gick i samma högstadieskola och vi båda kände igen varandra, hon hade en liten flicka på 4 månader, tänkte direkt att jag kanske kan lära känna en till här i storstaden, och vi sa att vi säkerligen skulle ses där,, men efteråt kom jag på att det lär vi ju inte göra, hon år ju på babygruppen, och jag för lite större barn, och Marcus börjar ju dagis i februari, usch va tiden går fort, har riktigt ångest inför det, lämna bort honom på dagarna, hur ska jag klara mig? Jag vill ju nästan väcka honom när jag går och lägger mig på kvällen för att jag saknar han. Kärleken är helt otrolig!!
Dessvärre har han börjat vakna otroligt tidigt, nu 'r det nästan vid 07 tiden, och efter att han alltid har sovit till 10-11 så är ju detta riktigt plågsamt, men men, det är väl så här det är att ha barn antar jag.

Nu ska jag se på lite serier som vanligt.
Kramar A

0 kommentarer: