BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

1/05/2010

Allt går åt pipan

Vilken dag.
Inte roligt på nåt sätt, eller joo, ett.

Vaknade imorse och gick iväg till öppna förskolan, satt och pratade där som vanligt med alla trevliga föräldrar, pratade med Antons pappa :) (kan inte namnet) frågade när det va tänkt att han skulle börja jobba, som svar fick jag
-För 4 dagar sedan
han hade alltså inte fått någon dagisplats
Blev lite uppstressad över detta för det är tänkt att Marcus ska börja den 1 februari, vi har inte fått något svar ännu, men alla har fått så sent så jag har inte grubblat alltför mycket.
Fick i alla fall Viktor att ringa dit för att höra hur det går och vilken placering vi ligger på.
När Viktor ringer upp har han fått som besked att det inte finns några platser kvar, vi ska återkomma den 13:e för att se vad det finns för alternativ
men VA?
Vi har ju inte ens bil, vi bor på utkanten av Solna, så behöva pendla in dit kommer typ att ta oss 40 minuter.
jag vet inte alls vad vi ska göra, Ledarna på öppna förskolan sa att det finns tvåfamiljsbidrag om jag och nån till hjälper till att ta hand om varandras barn och jobba 50%
Men nee känns inte som nåt alternativ heller riktigt.
Bara att vänta och se, kanske får vända oss till Danderyds kommun, det ligger ju betydligt närmare, och där finns det platser, men att det ska va så svårt, finns 5 dagis här, varav två har över 100 platser
Men då har dom byggt lite nya områden i Frösunda, men inte hunnit med och bygga nå dagis så dom har alla fått råder att söka hit, och därför får vi ingen plats,,,
Jävla idiotiskt! Blir så förbannad!

När jag kom hem insåg jag att det va dags att ta tag i att ringa mitt nya jobb som jag har blivit omplacerad till då vårt servicehus har lagt ned sen jag har varit mammaledig.
Ringde och pratade med chefen och sa att jag ska börja i februari och att jag behöver nåt schema så jag kan säga när vi behöver barnomsorg (om vi skulle få nån plats)
hon skulle mejla den, direkt lät det som, men det kom aldrig...
Passade på att fråga vilken avdelning det var tänkt att jag skulle jobba på, och jag hade blivit placerad på sjukhems avd, vilket jag absolut absolut inte ville.
Så dagen blev om möjligt ännu värre där...
SKIT SKIT SKIT

Sen pratade jag med min älskade vän Maria och då fick jag en tår i ögat, jag blev ombedd att vara gudmor till hennes underbart söta dotter Hilma!!
Absolut lite solsken i regnet!!!!
Behöver jag säga att jag tackade ja?? :)

Nu ska det sovas så jag orkar ut i pulkbacken imorgon
Kramar A

0 kommentarer: