BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

1/23/2010

Men vad i helvete!

jaaa, början på dagen va bra, vi var på möte på dagiset som marcus skulle börja på, allt såg bra ut och Marcus började leka med barnen direkt och smälte in, så det känns rätt tryggt faktiskt.
Han börjar inskolning på onsdag redan, vi bestämde oss för att ta det lite tidigare för dom hade en annan inskolning samtidigt, så då sliper jag vara där som ensam förälder,, super!
ja i alla fall så kom hem jag på bra humör och lite upprymd över morgonens bravader så jag tyckte att jag och pappa skulle gå ut på balkongen, dricka kaffe och att han skulle bjuda mig på en cigarett, (tyckte jag kunde fira med en giftpinne)
Ut gick vi.
Marcus kom springandes så jag drog igen dörren och höll emot lite så han inte skulle kunna putta upp den och komma ut i kylan.
Innan jag ens hann tänka så drog han ner handtaget några millimeter, skyndade mig att försöka dra upp men ICKET!
Han hade låst ut mig och pappa på balkongen, i minusgrader, 2 våningar upp (för högt att hoppa) utan mobiler, nycklar eller något i fickan.
Tänkte snabbt om man kunde ropa på nån granne som skulle kunna komma och släppa ut oss, men NEJ! Jag kom på att jag hade låst ytterdörren.
Försökte visa Marcus genom fönstret hur han skulle slå upp handtaget, men skrattade så drog han ner det ännu mer.
Men satan i gatan, paniken kom stigande, sa till pappa flera ggr, nu får jag panik, nu får jag panik, och han försökte lugna mig.
Medan jag står och hyperventilerar börjar Marcus leka rövare och klättra runt i soffan och upp på fönsterbrädan och sätta sig där och trycka upp näsan mot fönstret och skratta åt oss.
Till slut så kommer vi på att vi inte har något annat val än att krossa rutan, stod ett bra tag och övervägde vilken vi skulle ta, vi tog balkongrutan till sist, när vi insåg att då skulle vi kunna peta upp handtaget utan att behöva klättra igenom nå glassplitter, och Marcus satt ju lugnt och tryckt på fönsterbrädan.
Tur nog hade vi en skurmopp där ute, och det gick ganska lätt att göra hålet, blev glas över hela golvet, även fast det inte var så stort i själva fönstret, fick upp dörren och ringde lite samtal för att fixa det här.
Numera har vi tejpat på fönstret och får ha så ett tag då glaset måste specialbeställas, och tar 10 arbetsdagar innan det levereras. Men det drar inte kallt i alla fall,,, och summan av kardemumman blir ca 5000:-
Det va en JÄVULST dyr cigarett!!
Så jävla typiskt mig så det finns inte!!!
Ångesten är total!!
/A

0 kommentarer: