BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

1/28/2010

Dagis

Torsdag natt nu snart.
Veckan har gått fort.
I tisdags så var vi på ett möte på förskolan där jag fick berätta om Marcus, svårt att redovisa allt på en sån kort tid, men jag gjorde mitt bästa.
Inskolningen började i onsdags.
Det gick över all förväntan, Marcus tittade knappt på mig en enda gång, en gång hörde jag från rummet brevid att han sa : mamma, och då sa fröken att mamma sitter ju där, så kikade han runt hörnet vinkade åt mig och skrattade och fortsatte sen att leka.
Men jag trodde inte att det skulle gå på nå annat sätt, Marcus älskar ju att leka med andra vuxna, så fort nån leker med honom så är han ju förtjust till 1000, så gråter han nästan när dom går istället :)
Så det var samma visa idag, och han är ju van att leka med andra barn sedan öppna förskolan.
imorgon och på måndag ska vi bara vara där en timme också, men sedan på tisdag så blir det dags att lämna honom första gången även om det bara blir för en kort stund, det känns mer olustigt, och vad som känns värst är ju när han ska sova där.
Marcus är ju lite speciell när han sover, han ska ligga riktigt riktigt nära, och pilla på underläppen, slita och dra lite i den, då kan han somna, men inte annars, kniper man ihop läpparna, så skär han nästan sönder läpparna när han försöker borra in fingrarna.
Ändå är detta ett plus i kanten för när han va mindra ville han ha in hela sin hand i munnen på en istället, så man ska va glad att det bara är läpparna nu :)

Nu har diskmaskinen slutat fungera också, kommer inge vatten, och vi har inte rört någonting så jag vet inte vad som kan vara fel, nån som har en aning?
Jag har inte rört den där grejen vid kranen heller.. ÅHH blir så less.
handdiska nu när man har barn också känns ju inte kul!
Och nu har man ju tillräckligt mycket pengar att behöva lägga ut på fönster så detta får ju va på is så länge i såna fall. Bara att ta fram diskborsten.

Kramar A

0 kommentarer: