BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

7/25/2009

sommaren

(farbror Linus med kusin Felix och Marcus)

Tänk att det är sommar, och jag har ingenting för mig förutom att leka med Marcus (inomhus) till och med. Har total idétorka. Vet inte vad man ska hitta på.

Kanske beror det på att man inte har så många att umgås med, annars vore livet lättare.


Annars så är resan till Umeå bokad, jag åker hem den 31 juli, och blir i lilla staden i norr i tio dagar denna gång. Det är fruktansvärt skönt att komma hem i lugn och ro, få umgås med min kära familj och försöka hinna träffa så många vänner som möjligt, tänk att saknaden efter lill staden kan bli så stor ibland.

Viktor viking ska dra iväg och bestiga berg i sarek medan vi andra befinner oss bland myggen. Roligt för honom, han ser verkligen fram emot det, och sen efter våran resa så ska vi ut till det nya lantstället som Viktors mamma köpt, det blir super spännande att se.


Marcus är så duktig, stolare mamma kan ni leta efter må ni tro, han lär sig och suger i sig kunskap som en svamp, han har börjat härma ankan nu -gak gak

och han kan räcka ut tungan när man frågar ifall han kan räcka ut tungan.

Han lyfter armarna högt i skyn när man säger -Armar uppåt sträck, han klappar händerna, han dansar, säger mamma, pappa, titta, där, titta där, vet vad boken, vattenflaskan, vatten, selma är. Lampan och fiskarna som hänger i taket. Han lär sig något varje dag, men tyvärr verkar han även glömma bort en del, som vad ordet -NEJ betyder, hur högt och argt jag än må låta så pratar han vidare och fortsätter med det han inte får göra som att han inte hört ett uns av vad jag har sagt. Typiskt, redan börjat trotsa, hur ska detta gå? :)


Nu måste jag ta över, Viktor försöker lägga Marcus, men han vägrar när Viktor gör det, nu har det gått tillräckligt länge att jag tycker synd om min älskade sambo/fästman

Kramar A


0 kommentarer: