BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2/28/2010

Den tuffa traktorboken

Nu sitter jag och ser på OS hockey finalen.
men eftersom inte sverige spelar så täkte jag att jag skulle försöka mig på att uppdatera lite i alla fall.
I fredags så fick vi ju som sagt besök av David och Malin från karlstad, dom hade tänkt att åka tåg och hade egentligen bokat biljetter, men dom våade sig inte iväg med tåg pga den sista tidens kaos i tågtrafiken, så dom kom åkandes i en liten vit fara.
dom kom vid 7, dom har inte träffat Marcus sedan han va 6 månader så det va roligt
Tyvärr visade inte prinsen upp sig från sin bästa sida, då han var totalt övertrött och skrek mest bara under middagen.
Tror det är många tänder på g, han dregglar så mycket att man skulle kunna tro att nån glömt att stänga av en vattenkran.
lite lösare avföring, sovit lite oroligare och mkt gnälligare än vanligt. vad tror ni? tänder?

Annars har han nu kommit på att det är otroligt roligt att använda mig som en liten marionett docka, han drar mig överallt och ingenstans, han tar mig i handen och tar med mig på olika ställen, han drar mig nedåt när jag ska sitta och puttar mig när han tycker jag ska ligga. han drar mig uppåt när jag ska upp igen, och gör jag inte precis som han tycker så börjar han att gråta istället.. :)
Han är bra konstig mitt lilla barn. men heeeelt fantastisk.

Igår for jag och Malin ut en sväng, det blev kellys som numera är rätt vanligt att vi befinner oss. Billig öl och alltid trevliga människor där. Kom hem vid två efter att vi avnjutit en god hamburgarepå MAX med hot creolie fries, dom va stark alltså. Men vi drack inte så mycket, så vi mådde prima balleringa idag.
Malin och David kom aldrig upp från gästrummet imorse, David ringer till sist och säger att han har legat och spytt hela natten, förmodligen är han magsjuk.
ja jisses ,, stackars! hoppas och ber bara att jag inte blir smittad nu, för jag måste bara jobba nu!!!
dom åkte hem rätt tidigt för dom ville såklart hem. men annars har helgen varit trevlig, alltid roligt med besök.

Åkte in till mörby en sväng i eftermiddags för att köpa lite blöjor, insåg att Åhléns fortfarande hade öppet så jag sprang in för att kolla ifall det fanns några bra barnböcker på rean. hittade en som var precis lämpad för Marcus.
Den heter: Den tuffa traktorboken
Det är en massa roliga pop up bilder, och rattar som man kan styra, man kan få känna på hjulen, och såna här dra utflikar.
Jag ångrade bittert att jag hade köpt den när vi hade suttit och kollat i den nonstop i två timmar. Jag är redan less.
han styr till och med mina fingrar när jag ska trycka på knappen i boken så det låter : BRUUUUM elller att jag ska få känna på däcken.

Imorgon blir det jobb för min del igen, får se hur det ska gå nu.
Jag känner mig riktigt nervös.

Kramar A

0 kommentarer: