BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2/22/2010

Jobba?? jag?

HERREGUD!
Tiden har gått alldeles alldeles för fort.
jag har inte jobbat på 18 månader, 2 månader före förväntat förlossningsdatum tog jag mitt pick och pack och gick hem från jobbet.
Och idag, om några timmar är det dags att återgå till ett arbetande liv.
Ångesten är total.
Under den här tiden när man har gått hemma med världens underbaraste pojk, så har jag blivit omplacerad, servicehuset jag jobbade på har lagts ned, så idag tar jag klivet mot ett nytt jobb, nya arbetskamrater, nya arbetstider och betydligt längre väg att pendla.
Känns jobbigt man samtidigt lite spännande.
det är otroligt skönt att Marcus har kommit in så bra på dagis, så jag slipper ha den ångesten idag också vilket betyder mycket för mig.
Värre är det att det är kaos i trafiken, så jag måste väl åka 1½ timme innan jag börjar så jag är säker på att ta mig fram i tid.
jaja det är ett senare projekt.

Helgen har varit underbar, blev e lugn fredag framför hockeyn, Viktor var iväg på bio.
Lördagen bestod av en super stor middag hemma hos oss. Vi var 9 vuxna och 4 barn.
super trevlig kväll, vi kacklade på tills jag såg att klockan var kvart i 02, då blev det ett snabbt tack och bums hopp i säng.
När man vet att Marcus vaknar 07 så vill man inte vara uppe så sent, och 07 vaknade han, hade lite ångest först, men det gick snabbt över, jag mådde riktigt bra.
Värre var det för stackars Viktor som knappt kunde stå på benen igår. Det är inte nådigt att dricka för mkt alkohol.
Men en super trevligt lördag var det, absolut. Det var en liten bebis här som är tre veckor gammal, Tyra!
jag måste erkänna att jag blev grymt sugen igen.
Jag va alldeles tagen, va liten!
Marcus ser ju ut som en tonåring i jämförelse.

Nu ska jag till och gruva mig lite mer, innan jag måste ut med Selma och sen åka iväg och jobba! Känns konstigt att säga...

Kramar A

0 kommentarer: