BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2/25/2010

Va hände?

Har knappt hunnit bli frisk från förra vändan av förkylning och hosta, så har jag nu fått det igen.
jag har fått lov att sjukanmäla mig idag.
Roligt att behöva va sjuk redan på den tredje arbetsdagen, vad ska dom tro??

Trots min sjukdom hoppas jag upp med lätta steg imorse när jag kom på att det va hockey. När jag satte på tv:n sjönk humöret snabbt när jag såg att det stod 2-0 till slovakien, visst vi hann göra lite fler mål, även dom. men vi har fan åkt ur OS.
Känns för jävligt. Jag trodde verkligen att vi skulle gå längre och har sett fram emot matcherna... jaja det va det!

Igår va jag och Marcus en sväng på öppna förskolan och hälsade på, sedan åkte vi till BVC för 18 månaders kontrollen.
"lillen" är nu 86 cm lång och väger nästan 13700
Så han är tung, men ligger helt enligt kurvan eftersom han är lite längre än medel också.
dom gjorde lite test på honom, om han kunde bygga med klossar, eller rita, och han gjorde allting med glädje, dom frågade lite om han vsste vart näsan var, han gick runt till alla i rummet och pekade ut allas näsa och mage.
dom frågade ifall han kunde säga 8-10 ord, och det testet klarade han med bravur, han berättade om mest varenda pryl där inne.
Så summan av kardemumman var att dom tyckte han va jätte jätte duktig. Skönt.
Man blir alltid lite nervös.

De senaste orden har lärt sig att säga är
bäbis
vagn
bajs
läsa
måne
detta säger han utan problem, fast S:et är ju mer som ett sch ljud, sen har han ju sina andra ord som "doto" - traktor
"näna" - stjärna
döj -dörr

han pratar på som bara den, han överraskar mig varje dag med nåt nytt han kan. Han kan betydligt mkt mer än det här som jag har skrivit.
Häromdagen så öppnade jag kylskåpet, han skyndade sig och drog ut gurkan och sa guuka
Så han lär sig otroligt mycket på dagis också, för det har inte jag lärt honom.
haha Pakka är makka-pakka från drömmarnas trädgård, han går runt med sin "pakka" på kvällarna, och sätter honom i stolarna, lägger han i sängen, drar han i pulkan och har roligt
Det är kul att se hur utvecklingen gåt framåt. Min lille kille har blivit stor.

Nu ska jag vila och kurera mig
Kramar A

1 kommentarer:

Linda sa...

Kul att läsa om allt som Marcus kan! Det märks att han och William är i samma ålder. De säger förresten traktor ungefär likadant... här låter det också "doto" eller "toto"... :-)

Hoppas du kryar på dig och att ni får en trevlig helg!

Kram!