BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

6/02/2009

Kanske inte blir Umeå

Men vilken dag, Marcus feber sänktes under dagen, men han var så trött imorse så jag var tvungen att låta honom sova till 9, sen så hade visst farfar Hjalmar tänkt sig ut så vi fick bli kvar hemma ett tag till, så pass att jag till sist tänkte att vi går förbi öppna försklan en liten stund, var ändå tvungen att betala pengar som jag var skyldig, stannade till ett litet tag, sen blev Marcus så trött så jag bestämde mig för att dra vdare, medan han sov i vagnen så åkte jag in till Mörby för att köpa systerdotter Elises present som fyller 13 år på torsdag, stoora tjejen, sen gick jag till hemköp och köpte lite saker till flygresan imorgon.
När jag kom hem var hantverkaren kvar, och eftersom det var damm överallt igen så gick jag till hans rum och försökte leka med honom, tyckte han kändes riktigt varm igen, så jag tog tempen 39.5
Eftersom han inte har några andra tecken på sjukdom så ringde jag sjukvårdsupplysningen för att höra vad dom tyckte, och hon tyckte att det var lite oroande just att han inte hade några andra tecken, så hon bad mig ringas solnas akutsjukhus, och vi fick tid en timma senare,
Stressade iväg, jag var så nervös så jag bröt ihop lite lätt.
Han hade en liten infektion inte så allvarlig att hon tyckte vi behövde penicillin, hon tog nåt test, så hon ville att när jag kommer till Umeå imorgon så ska jag ringa vc där och få ent id att göra samma test, för är siffran högre (alltså infektionen) så skulle vi få penicillin. Hon trodde att det kanske var tänder ändå, men alltså jag hatar att inte veta.
Marcus var alldeles slut och borta på vägen dit och hem, känns som att han är i en annan värld, ögonen är alldeles blank och sitter bara och stirrar... jag blir så ledsen i mammahjärtat !!
Blir det värre under natten tyckte hon vi skulle ta kontakt med Astrid Lindgrens barnsjukhus, och blir det värre så blir ju resan såklart inställd. Jag hoppas innerligt på att han mår bättre.
Vi kan ju inte bo här hemma när dom renoverar heller, så nu känns allt faktiskt rent åt h-vete

Kramar A

2 kommentarer:

Maria sa...

Nämen :(. Det är inte roligt när dom små blir sjuka... Ge han en krya på sig puss och kram från mig!

Maja sa...

Stackars marcus....