BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

6/01/2009

Okristligt tidigt

bad V väcka mig när han steg upp så jag skulle hinna göra iordning allt innan hantverkarna kom, vill inte bli så stressad som jag blev i fredags.
Vaknade av Viktors väckarklocka hann be honom väcka mig om 10 minuter så jag bara sov 4 timmar inatt (fastnade framför tv:n)
Det tog 2 minuter sen plingade det på dörren, kvart i 7 kommer dom, va faan?
Det var bara att börja packa iordning det jag kunde tänkte att Marcus skulle få vakna av borrandet så jag slapp väcka honom, får så dåligt samvete då.. Inte för att det kanske är så roligt att vaknade av allt bankade och borrning heller men va tusan, jaa det tog i alla fall inte lång tid innan dom levde om uti bara helskotta, men Marcus sov vidare, tro det eller ej, så efter en timme blev jag tvungen att väcka honom i alla fall, jag behövde bara säga -Marcus, i normal samtalston så vaknade han, så hur kunde han sova igenom allt oväsen är för mig en stor gåta.

Idag hade jag bestämt mig för att våldgästa Maja och Felix istället för farfar Hjalmar, så det gjorde jag, kom dit strax före 9, Marcus var gnällig och orolig, och Selma likaså, men lite senare på dagen ebstämde vi oss för att gå ut en sväng, gick förbi Lindex, köpte 2 bodysar och ett par byxor, jätte fina var dom, sen bestämde vi oss för att gå och köpa med en sallad till Maja och sätta oss i vasaparken, sen gick vi vidare till parken, väl där skulle jag visa Maja vad jag hade köpt på Lindex eftersom hon väntade utanför med Selma, då ser jag att kassen är spårlöst försvunnen.
Går tillbaka ända till fiket där jag vet att jag stod och kikade i den, men ingen påse att återfinna. Jäkla skit. hatar att tappa saker, men.. jag tror att nån stal den när jag gick ifrån vagnen i 10 sekunder in på cafee´t för att ge Maja pengar.
Jag hade lagt påsen vid Marcus fötter på vagnen, men han sov så han har inte sparkat på den, i såna fall skulle ändå skötväskan vara ivägen, och framför allt så skulle den ha hamnat framför mina fötter när jag gick så jag skulle ju ha snubblat på den?
Jaaa inga kläder till Marcus fick vi med oss hem i alla fall.

Kom hem strax efter halv 5, och fy faan!
Han hade målat nåt på väggarna som fortfarande stinker apa, kan inte va nyttigt så alla fönster står på vid gavel här, sen går jag direkt ut på balkongen och sätter mig för att inte Marcus ska andas in alla giftiga produkter, och då ser jag helvetet, det är sånt där jäkla renoveringsdamm ÖVERALLT! Marcus kröp från vardagsrumsmattan ut på balkongen och det ser ut som ett skidspår i snö... Ringde till Viktor och bad honom komma hem direkt istllet för att träna så vi fick dammsuga, kunde inte ens ta fram sugarn själv för att det står en jäkla stor och tung tvättmaskin ivägen, och jag vill för tusan inte att Marcus ska krypa runt i det där, man vet aldrig vad sånt där innehåller, händerna blir dammiga och han stoppar dom i munnen, neee fy.

I alla fulla fall så har han varit grinig och kinkig hela dagen, sen tyckte jag att han kändes varm på kvällen, så jag tog tempen, 38.7 visade den. Men nu är det ju så jobbigt, han har inte druckit nå vidare, han är inte så överförtjust i vatten, varmt väder, otroligt mycket dreggel,, värmeslag eller tänder? Jaa bäst att ta det säkra före det osäkra tog en massa vatten med lite vällingpulver i så han skulle dricka så det gjorde han utan problem, aptiten är det inte heller fel på, la lite svala handdukar över honom så nu får vi se, han ser allmänt dåsig ut, han har somnat till 4 ggr sen klockan 6 men vaknat lika snabbt igen, men nu ligger han så får vi se hur länge. Tycker att det ser väldigt vitt ut på nederkäken bredvid de två små riskorn han har där, så kanske är det fler som är på g, då han dessutom har handel i munnen hela tiden.
Jag vill ju verkligen gå på öppna förskolan imorgon, sista gången jag hinner ta mig dit innan det är slut för sommaren. Ja vi får se hur allting är imorgon, är det tänderna så borde ju inte febern vara så hög imorgon, han fick förresten feber sist han fick en tand också..
Vad tror ni?

Nu ska jag ta mig nåt att äta
Kramar A

0 kommentarer: