BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

8/17/2009

promenad

Idag började Viktor att jobba igen, så det var otroligt konstigt för mig att stiga upp själv med imorse, och särskilt när man är van att Viktor stiger upp och jag får ligga kvar och dra mig bäst jag vill.
Vi steg upp gjorde iordning gröten, ringde till Annika och såg till att vi hade en date, lekte lite och ställde klockan och la oss och vilade igen.
Jag steg upp lite tidigare för jags kulle kolla en grej på datorn när jag gick in i rummet igen för att väcka honom satt han så fint på golvet och pekade på väckarklockan, så han hade visst tagit sig ner helt själv, skönt ifall han börjar göra det, då behöver jag ju inte vakta honom när jag är för lat för att lägga ner honom i sin egna säng, för han somnar ju bara bredvid nån.
Lyckan är total när han får ligga och pilla en i ansiktet, helst på läpparna, och helst i munnen, och om möjligt slita lite i tänderna, då njuter gossebarnet och ögonen rullar bakåt direkt.
Varför kan han inte göra som andra barn? pilla lite på öronsnibben eller på händerna eller armbågen, nee han ska prompt IN i munnen, kanske ska han bli tandläkare som farmor?

For iväg till Danderyd sen för en promenad med Annika och Linneá, va super kul att träffa dom igen, kändes som 100 år sedan. Passade på att maila min chef så på onsdag ska jag åka dit för att se vart jag ska jobba och höra efter om lite praktiska saker.
Imorgon blir det öppna förskolan, första gången för höstterminen weeei

Kramar A

0 kommentarer: