BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

8/19/2009

tråkig födelsedag

Angela 27 år idag och bland de tråkigaste födelsedagar jag någonsin har haft tror jag!

Vaknade av att jag låg i en pöl med kiss, Marcus hade kissat så mycket att blöjan var överfull så det hade läckt utanför, (första gången detta har hänt) så jag skyndade mig att kasta av honom blöjan och ställde ner han på golvet, efter ca 10 sekunder hör jag ett litet underligt ljud och ut kommer väl ca 1 liter kiss till PÅ MATTAN dessutom.
Jaha, underbar start på födelsedagen tänkte jag.
De första 40 minuterna av morgonen var lugn och skön men sen bestämde sig lillen för att vara på uruselt humör och bara grät och gnällde oavsett vad vi gjorde, jag försökte lägga i säng honom men han vägrade, så efter ett tag hade jag inget annat val än att sätta ner honom på golvet grinades och hängandes i mitt byxben medan jag gjorde mig iordning för att åka iväg till mitt nya jobb som jag ska börja jobba på efter föräldraledigheten. Så fort han kom i vagnen blev han glad som en liten lärka.
Och medan vi gick rundtur på jobbet pratade alla pensionärer med Marcus och han sken som solen. Blev där rätt länge och han visade inga tecken på att vara trött. På hemvägen vid halv 5 tiden slumrade han äntligen till. Då hann jag åka förbi BR och köpa bilen från mormor och morfar som han ska få i födelsedagspresent.
På kvällen när Viktor kom hem så önskade jag mig en kebabtallrik till födelsedagsmiddag och det blev det givetvis, och sen tårta efter det.
Mums
Jaha sen var det bara att ta tag i det här med ansökningarna om förskola och det tog sin tid och humöret blev riktigt uruselt, rent utav förbannad blev jag på att allt var så dåligt förklarat, och jag har nästan just blivit färdig med detta. Så nu sitter jag här, med en kvart kvar av födelsedagen och funderar på vad jag egentligen har gjort.

Fundersam A

2 kommentarer:

Linda sa...

Usch, surt med såna dagar... och på din födelsedag dessutom! :-( Men ett stort grattis i efterskott till sig!

kram!

Linda sa...

Till DIG och inte sig ska det såklart stå! ;-)