BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

4/16/2007

VARNING

Umeå se upp. jag är på väg! Likaså karlstad får hålla i si.
bokade resan igår. Allt gick bra till och med Selmis "vovven" fick plats, efter ombokning då. Fanns ingen plats för henne på det första planet så jag fick boka om till lite tidigare. Så den 11:e drar jag iväg först till karlstad för Almas dop (Längtar ihjäl mig) Ska bli as roligt att träffa Maria också, känns som om det va evigheternas evighet sen.
Dopet är ju dn 12:e och på kvällen är det eurovision song contest. ME LIKE! jag brukar alltid skriva såna här listor och bedömma typ kläder och allting, så det måste jag göra med Maria, hon brukar oftast vara med på att va lika töntig som mig ;)
Sen den 13:e sätter jag först på tåget till Sthlm för att möta upp Vicke och Selma, tar med mig Selmisen till bromma och sätter mig på ett plan till umeeeee. Fy fasen vilken hemlängtan jag har alltså. det sjuka är att Viktor var på en anställningsintervu i fredags om en sommarjobb här i sthlm. Men företaget har kontor både i karlstad och ume och Viktor sa att vi va villiga på att flytta om det fanns öppningar för jobb sen. Då har dom tydligen en ledig tjänst i Umeå. och självklart kom hoppet direkt. Dom höde av sig 4 timmar senare för att snacka om sommarjobbet ch dom tyckte att han hade så bra ideér osv. mm, sen pratar dom med varandra idag igen (Måndag) och hoon säger att hans ka passa perfekt för tjänsten i Umeå. Jag blev irriterad, säger man så, så tycker man ju nästan att det ska vara en garanti för att han ska få det. Annars ger det ju bara falska förhoppningar.
Och det är precis vad jag har nu, Förhoppnignar om att kanske mina drömmar ska sannas. Att få flytta hem igen efter 5 år.
Har redan varit inne på hemnet och tittat på hus och bostadsrätter. Fy farao för mig. Det slutar dessutom med att jag ALLTID blir besviken så får han säkert jobb i typ skåne. dit jag absolut inte vill. Vill itne starta o mitt liv på nytt en gång till. Det har vart tillräckligt att få jobba och kompisar i Karlstad för att sen flytta därifrån för att börja om på samma veva i sthlm. Och ännu har jag inga kompsiar. Tur man har jobbet i alla fall så man får snacka av sig lite granna.
Nej nu ska jag ge mig
Kramar A

0 kommentarer: