BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

6/30/2008

Dagens bekymmer

Imorgon gött folk åker jag till Umeå. Ska bli riktigt skönt så dagen är fullspäckad.
Vaknade klockan kvart över 7 att Viktors alla 10 väckarklockor ringde. Kunde inte somna om för allt liv i magen, men låg och drog mig till i alla fall 8.
Sen så gick jag ut med Selma, åt lite frukost och åkte iväg till barnmorskan, tyvärr hade blodtrycket höjts igen, konstigt det där.. men det va då ingen fara. Allt annat såg också bra ut.
Kom hem med mitt goda humör. Sov i 4 timmar... igenom åska och dunder och spöregn.
Vaknade vid 2 igen, kom på att det va dags att göra Selma lite sommar snygg inför resan, så jag har stått och klippt henne som en galning, hittade dessutom en fästing =AAAHHHHHHH
Fick till och med bort den, fast jag skrek när jag sprang med den till handfatet och spolade ner den med 50 liter vatten, den satt just under ögat, stackars Selmis... :( Men svetten rinnandes från pannan så va jag tvungen att lugna nerverna så jag ringde till pappsen och beklagade mig över dessa äckliga djur som inte finns uppe i norr (än)
Klippte färdigt Selma, kastade in henne i duschen för att få bort all lös päls som sitter kvar, och kastade även mig själv in i duschen, (för att få bort eventuella fästingar som krypit över på mig under tiden jag klippt Selma)
Står och torkar mig efter duschen, ser stolt på min fina vackra gravid mage, som är så gudomlig (smörjer in den 2 ggr per dag för att inte få en massa "stretch" marks)
Böjer mig lite bakåt av nån anledning och ser som undersidan av magen,, och tro mig, det va nära att det kom tårar, jag har ju fan fått märken, inte jätte mycket men dom är likt förbannat där. Satans jävla skit.! Dom går ju aldrig bort heller...
Förstår ju självklart att detta är jätte vanligt, men jag trodde att har jag klarat mig så här länge så ska jag kalra mig hela tiden, fast å andra sidan vet jag ju inte hur länge jag har haft dom, har inte sett undersidan av magen.. MEN ÅHHHHH
Tänk om jag får en sån här mage när graviditeten är över att skinnet bara hänger och så är det fullt av strior,, kul? Hoppas att det inte blir mer.. jag vill inte, har super ångest över detta nu.
Fästingar?? kan gå an i detta ögonblick, för dom går att få bort dagens bekymmer är mina stretch marks som jag inte kan göra något åt för att få bort.
BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

2 kommentarer:

Anonym sa...

Luuuuugn o fiiiin =). Dom där märkena kommer blekas med tiden, dom kommer knappt synas då! Det är ju ovanligare att INTE få dom när man är gravid. Jag fick aldrig några på magen, eller jo, runt naveln, där piercingen har suttit, som en stjärna, skitsnyggt! Men jag har massor på rumpan, inte så coolt... =)

Maja sa...

Men gums :) det hör till...och du kommer att vara lika fin ändå när allt detta är över *kjam*