BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

6/05/2008

utbildningar o grejer

Jaha, vad har hänt sen sist då?

Va på MVC i tisdags, visade mina eksem jag har fått på armarna, så hoo blev lite orolig så hon skickade iväg mig till labbet på onsdagsmorgonen för att ta prover för att kolla att det inte var nåt fel på levern,, så det gjorde jag igår, gick faktiskt rätt så fort, men kollar bort när dom fyller dom där rören med blod, dom tar ju så jädra mycket, och dessutom va jag tvungen att fasta för dom skulle kolla gallan också.. Så jag fick inte dricka sen klovkn 8 på kvällen, tills 8 på morgonen när jag skulle dit, och jag som dri cker tio tusen liter vatten per dag, höll ju på att lida ihjäl, kändes som om jag va bakis och va som en öken i munnen och drömde om vatten, när man e bakis man kan man ju drömma att man dricker flera liter av kall coca cola eller vad det nu kan vara, och så vad det med mig, och pricken över i:et va att jag inte fick dricka. Gurglade kallt vatten i munnen och spottade ut så jag skulle få känslan av att jag hade druckit, men det hjälpte knappt.

Idag hade jag i alla fall läkartid klockan 9, för att höra povresultatet, men jag va kärn frisk som tur va. Passade på att fråg lite om allergitabletter nu när jag ska till umeå, höll ju på att dö av hund allergin sist jag va hemma, så jag köpte ju receptfria tabletter fast man egentligen inte får ta dom när man e gravid.

Super bussig läkare så han skrev ut både kortison nässpray, allergi tabletter, och mjukgörande kräm. Så nu kanske jag till o med klarar av pollen allergin. JIIHAAA

I alla fulla fall, den mjukgörande krämen va fenuril, och haha det brukar man ju använda till pensionärer. Så när jag smörjde in mig idag efter duschen så tyckte jag att jag luktade pensionär, men den är jätte bra, känner mig fortfarande återfuktad i huden.

Och Maja, jag fick dom där tavegyl så jag lär ju va trött då :( Får väl stäla klockan på 05 och ta dom så tröttheten går över tills jag vaknar igen ? =)

Ohh, for iväg och köpte en soda streamer idag, jag & Viktor kom på att hur mycket har vi egentligen lagt ut på kolsyrad dricka?? vi dricker ju en flaska varje kväll.. Så nu är det nog. Nu ska jag göra hemma istället.



Var iväg på föräldrautbildning idag också mellan 12-16

hade Viktor med mig, och han har numera ångrat sig, han vill inte genomgå detta, haha han trodde att jag lär ju få sitta och trösta honom,, hahah han gillar inte sukhus, och när han hörde om förlossningsfasen hur man sprickor, och syr och dom kanske klipper ut en och det ena och med det andra satt han bara och gapade. haha men det ska nog gå bra.



Elin den jäkeln har stuckit till Mallis, men som tur är har vi nog lika fint väder här, jag hade ju hellre vart på mallis medan det va snöigt och oväder här. men men.. =)



Nej nu ska jag vila en stund.

Kramar A

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, det låter oftast MYCKET värre än vad det egentligen är på dom där föräldra utbildningarna . =). Skönt att provresultaten visade att allt var ok!

Maja sa...

Tricket är att du ska ta tabletten på kvällen när du lägger dig, effekten håller ju i sig 24 timmar :)kram

Maja sa...

Tricket är att du ska ta tabletten på kvällen när du lägger dig, effekten håller ju i sig 24 timmar :)kram

Angie sa...

haha ja det va ju lite smartare än att behöva ställa klockan, fan va kortsiktigt man tänker egentligen =)