BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

12/07/2008

2:a advent

Oj ännu en vecka har rullat förbi, snart är det jul och jag har redan börjat gruva mig för flygresan till Umeå, och hur Marcus ska bete sig, förra gången jag var hemma så sov han hela vägen, men tyvärr så är han ju vaken lite oftare nu, får kolla ifall man får ta med sig nån ersättning på planet så man har något att sysselsätta honom med, man drar ju inte gärna bara fram bröstet och ser glad ut ifall man har karlar bredvid sig.

i fredags så for jag in tll stan och julshoppade och tro det eller ej, jag va klar på 2½ timme med alla klappar. På vägenhem så mötte jag upp Elin som följde med och hämtade lilla Selmisen, hon ville hemskt gärna vara hundvakt och visst fick hon det, rätt skönt att inte behöva tänka på hennes promenader och sånt hela tiden, men jisses vad tomt det har känts utan henne. Jag har inte varit ifrån henne många gånger ska ni tro.

Lördagen gick fort, Emelie är i Stockholm och kom och hälsade på, så hon tar med sig mina julklappar till Umeå, perfa!!!! Så slipper dom ta upp all plats i resväskan. Hon åker lastbil så hon kunde ta dom utan större problem, vi tog i alla fall barnvagnen och promenerade ner till Café sjöstugan och tog oss lite bullar och kaffe och pratade lite minnen, hahaha jaa herre min ge, vilka minnen vi har hahahaha.

Satt uppe till 3 på natten för jag kände bara att jag ville ha lite ensam tid, men tror ni jag kunde somna? Icke, sist jag kollade på klockan hade den börjat närma sig 05!! Så jag va ju som en levande zombie när Marcus vaknade imorse, men Viktor va snäll och lät mig gå och sova efter ett tag. Malin och David kom förbi på en fika sen, dom hade med sig en saffranslängd bara för att jag har namnsdag idag =) weeee grattis till mig!
Sen kom lill Ejlin förbi och Viktor fixade till ett julbord åt oss, det va riktigt gott, en försmak på julen som jag visst sa tre gånger under kvällen, sen tog vi nån shot med turkisk peppar och tequila, MUMS!!!
Imorgon kommer Emelie igen, så jag ska försöka krypa igäng i riktig tid så jag är lite pigg go och glad imorgon.
Kramar på er alla

2 kommentarer:

Maja sa...

ooooh Grattis på namsdagen :)
När åker ni till Umeå??

Angie sa...

vi åker den 23:dje