BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

12/15/2008

Stooor kille

Jahapp, idag var det återigen dags för ett besök på BVC.
Det var föräldraträff och dagen skulle handla om sömn och mat, men det blev vsst bara mat, det var en dietist där och berättade om barnens kost det första halvåret. I stort sett alla föräldrar och barn var sjuka så från brjan var vi två stycken där haha, kändes lite dumt att dom har hyst in en dietist att prata inför 2 personer, men efter en kvart släntrade den tredje in, så tre personer va vi, sen fick jag gå in och prata med sköterskan efter vi var färdiga, hon skulle skicka en remiss till den sjukgymnast för att Marcus blivit så platt bak i huvudet, i o f s tyckte hon att det va onödigt för hon va rätt så säker på att det skulle gå till sig så fort han börjae sitta upp lite mer, och att det var bra att han sov på sidan nu, men ifall jag ville så skulle hon kunna göra det, och vad kan det göra för skada att få ett expert uttlåtande? man vill ju inte att ens lille pojk ska bli kallad platthuvve i skolan. Jag tror väl i o f s också att det kommer att gå till sig eftersom det är så pass tidigt än, men för att stilla Viktors oro också, han oroar sig ju för allting jämt, så då kanske det är bra att han får höra någon som vet vad dom pratar om.
Jaaa, och jag har ju en stoor kille, hon visar mig inte ens kurvan längre om jag inte frågar för att han ligger ju över den, jag trodde nästan att han skulle ha gått ner i vikt nu sedan sist, för han ligger och arbetar så på golvet nu mest hela dagarna, men icke. han hade gått upp 700g lite drygt så nu väger den "lille" killen 8530g och är 66.5 cm lång. Ändå tycker jag att han känns lite lättare när jag bär omkring på honom, men det beror nog på att han håller i sitt eget huvud så det försvinner väl kanske lite vikt därifrån, men alltså, han har blivit stört omöjlig på kvällarna, han verkar livrädd för att somna för natten, det tar mig upp till 2 timmar innan han somnar på riktigt. Det är as jobbigt. Förstår inte vad som är så hemskt. Sen ska han ju bara komma upp till bröstet varje gång fastän han inte äter, och nappen sten vägrar han att ta? vad ska man göra? Tänk när man ska sluta amma, hur fasen ska man gå till väga då? Stackars Viktor ifall han msåte ta fram sin tutte =) hehehe
På Söndag kommer hans mamma och hennes kille Bengt hit, det ska lbi roligt, dom har inte träffat marcus på as länge, så blir det en liten mini julafton här nästa måndag, innan jag och Marcus sticker till Umeå, jag har redan börjat gruva mig för flygresan, får ta med mig en massa leksaker och en flaska ersättning så jag har någonting att sysselsätta honom med så han inte skriker, förra gången vi flög så sov han ju bara, men nu så sover han ju inte alls lika mkt, så jaa jag får ont i magen av att bara skriva om det.
Nu är det dags för lite nöjessurfning och ett glas vin till innan man lägger sig för natten.
Kramar A

0 kommentarer: