BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

11/20/2009

Sjukligar är vi hela bunten

Ja, jag som hade tänkt att bli bättre på att uppdatera..
MEN, det finns en anledning.
Hela familjen har legat sjuk i veckan.
Det började i söndags då Marcus var så otroligt grinig och gasig, så jag sa till Viktor att han förmodligen hade riktigt ont i magen, fram emot eftermiddagen kom det världens största lass med härlig go diarré som täckte hela blöjan och ryggen.
Jublade lite för mig själv, och tänkte att lugnet hade kommit över oss nu.
men nee det var bara början.
Bajsblöjorna fortsatte en efter en efter en....
När Viktor kom hem från jobbet så bokstavligen sprang jag iväg till träningen för att undkomma lukten och stanken som borrat sig in i mina näsgångar, det luktade sjukdom (inte bajs)
Sista 100 m från gymmet får jag världens rap apropå ingenting, tankar kom över mig ifall jag höll på att bli sjuk? In och började mitt step pass, drack en halvliter vatten,, kunde inte göra ryggövningarna eller sit-upsen för jag va på väg att spy, men jag fortsatte hela passet, även fast kroppen knappt orkade bära mig.
När jag kommer ut från träningen har jag fått ett sms av V där han skriver att han har kräkts 2 ggr, är helt slut, Marcus bajsar hela tiden och att jag ska skynda mig hem.
Hinner knappt innanför dörren själv innan jag börjar kräkas också.
Japp, vi hade magsjuka! Alla 3!
Fick intei mig en matbit på nästan 3 dygn, gick ner fint i vikt ialla fall, 1½ kg, men det har jag väl gått upp idag när jag har kunnat äta som folk
Efter Marcus hade somnat blev det värst, frossa, kräkningar, sov fullt påklädd, med morgonrock ovanpå kläderna, duntäcke, mössa extra strumpor och frös i alla fall.
Lagomt till när Marcus vaknade spydde vi inge mera, sen dess har vi bara haft samma problem som Marcus med magen fast ändå mildare.
Och så har det hållt på, tills idag! Idag har han bajsar en gång, tackade gudarna när jag fick byta en kissblöja, det va nå nytt.
15-20 bajsblöjor per dag har det varit, och varenda gång har vi slängt in han i duschen och duschat bort det, tror ni ändan skiftat nå fint i rött?
Stackars stackars barn.
va nog väldigt skönt för honom idag, han har till och med ätit lite bättre.
Så nu e vi bättre i alla fall. Så nu ska det uppadateras bättre!
Kramar A

0 kommentarer: