BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

11/25/2007

AAAAHHHHH

Jaaaaaaaaaaaa, igår va jag och serverade för första gången någonsin!!
På bilmässan, jag och min kollega trodde att det skulle va lite härliga norrlänningar där men yamaha kepsarna och prillorna inlagda och vilja dricka massor av bira :)
Ack va fel vi hade, När vi kom in i salen och skulle duka för de här 1000 personerna så är filmkameror det första vi ser, och Kristin Kaspersson på scenen, va e detta? funderar vi och ser stora skyltar överallt där det står BILSPORTSGALAN!!!!
Hjääääääääääälp GALA???? Ska vi som aldrig har gjort detta någon gång servera på en gala????
Där försvann allt mitt hopp om att detta skulle gå bra.
Och det gick allt annat utom bra.
Vissa skulle jobba två och två, vissa tre och tre, jag & sandra log och tänkte att vi säkert få jobba med varandra eftersom vi är nya, men Sandra fick va med en annan tjej, och jag då? Jo Jag skulle va själv!!! På ett av som största borden!!! Det fanns 4 stora bord och där skulle jag stå och ha hand om 30 gäster själv!!!!
Nej alltså det går knappt att förklara. Allt va helt stört. När vi gick ut med varmrätterna skulle vi bära minst tre tallrikar tillsammans? Minst??? jag som knappt kan bära tre, två hade varit lagomt, så jag gck där och balansera och gick lika snabbt som en snigel medan jag balanserade tallrikarna på underarmen, och glödHETA va dom. Hade jag varit hemma hade jag slängt tallriken på golvet, men jag bet ihop och gick och log. Va stört säker på att jag skulle få blåsar på varenda fingertopp. Men jag fick ut tallrikarna till sist med lite hjälp.
när jag skulle byta ljus i kandelabern så droppade det stearin över hela mina händer när jag gick iväg med den. AJ! Hade stearin överallt. till o med på kläderna.
Sen vare dryckesbeställningar, med alkohol jag inte ens hade hört namnet på förut, och komma ihåg vad alla skulle ha, och inte ha. vems kort som va vems, och vem som skulle ha vilken växel.
ja jag säger då en sak: ALDRIG IGEN!
Träningsvärk i armarna har jag, men inte såå farligt. Hade ont i hela benen och fötterna igår, vi va på benen i 10 timmar, jag förstår ärligt talat inte dom som gör detta varje dag.
Igår blev jag glad över mitt yrke, för första gången, tyckte till och med att vi hade det bra.

Mäklaren hade ju sagt att det skulle komma en dam med hennes barn för att titta på lägenheten idag klockan tre, så när vi vaknade halv 1 idag stressade vi på som fan för att hinna få det snyggt pch prygligt här, sen gick iväg och höll oss borta, när vi väl kom hem igen, tyckte vi inte att det såg ut som om någon hade vart här, så vi ringde till mäklaren för att fråga, nej jag har inte fått tag i henne säger hon????
Va BRA att hon meddelar OSS!!!!! Blir så förbannad så det finns inte.
Jädra helg har det varit!!!
USCH O FY!
/Angela

0 kommentarer: