BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

11/21/2007

Flytten...

Jaha... Detta går ju inge vidare med försäljningen av lägenheten, vilket jag inte alls förstår!
Visst det står i tidningarna och dom varnar på tv:n att man absolut inte ska låna pengar nu, och att säljarna inte förstår att bostadspriserna är på nedgång så dom står kvar vid sina höga utropspriser. Ja ok, då kanske man inte är så villig att ta ett lån?
Men... Jag som är besatt av hemnet och är där jämt och ständigt och tittar på priser och dylikt, förstår inte varför ingen lägger ett bud på våran lägenhet. Den finns fler lägenheter i samma område som är till salu, kan ju börja med att säga att dom är i sämre skick än våran, och för 300:- dyrare hyra, och 3 kvm större så har dom alltså 600 000:- dyrare utropspris än oss? Så då tänker man ju att ser köparna dom priserna och skicket på lägenheten så borde dom ju vilja komma på våran som är reletivt billig i jämförelse. Hyran ligger på 2000:- så tar man ett lån och det blir högre räntor så har man ju fortfarande marginal att kunna klara av en höjning.
Hur som helst fattar jag ignenting, och Viktor och jag börjar svettas och fundera på hur länge vi ska gå och betala dubbla hyror och när vi kan börja packa ur denna lägenheten. För innan den är såld tänker vi inte röra en pryl härifrån så det ser ut som om man är på väg att fltta ut och dom skambjuder istället. Det hade i alla fall ringt en person till mäklaren idag och ville komma och titta på lägenheten imorgon, så vi får väl hoppas att det är nån som blir intresserad!
Annars blir det en omvisningar om två veckor och det känns ju som rena rama evigheten!
Annars har jag börjat ta tag i min to do list innan flytten, ändrat adress, flyttat internet, telefonen håller jag på med att flytta men det är lite problem med den. Skönt att man börjar avverka lite saker.
Idag är jag ledig! >Fan så gött det är att vara ledig en dag mitt i veckan. Det känns så mycket härligare att få sova länge på morgonen när man vet att alla är på jobbet eller i skolan och sliter medan man själv bara ligger och njuter till klockan 13 på dagarna :)
Tror att jag ska ta mig en treo nu, och låta huvve värken gå över så jag kan börja på att dammsuga lite granna och plock undan lite för den som kommer och tittar på lägenheten imorgon.
Pöss & Kram A

1 kommentarer:

Unknown sa...

Angie,

Funderar du att flytta får du gärna besöka oss på Booli.se. Vi är en nykläckt (har bara varit öppna för allmänheten i drygt en vecka) sökmotor för bostäder och bostadsinformation.

Målsättningen med Booli är att organisera all bostadsinformation och göra den tillgänglig och användbar för alla.

Sidan är fortfarande i beta, så skicka gärna förslag och idéer om du ser något som vi bör/kan göra bättre.

Allt gott
/Anders@booli