BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

11/11/2008

recap



Va till och med tvungen att gåin på bloggen och kolla vad det sista jag skrev var, för jag hade inte den blekaste, så jag va tvungen att kolla i almenackan, så här kommer lite uppdatering...




Tisdag den fjärde november:

Min älskade syster och hennes bedrövliga kille kom hit, dom stannade till på ikea på dagen i sundsvall för att shoppa lite till deras nya hus, dom va där vid 11 på dagen, när jag ringer syrran vid 6 och tror att hon ska va här när som helst så får jag till svar att dom inte ens har åkt ifrån sundsvall *suck*
Fick sitta uppe halva natten och vänta på dom,, men hon kom till sist. jag älskar verkligen min syster!! *Puss*




Onsdag den femte november:

Vaknade när syrran kom upp och ville ha kaffe :) försökte med alla medel hinna prata oss igenom vad som har hänt den senaste tiden innan jag va tvungen att dra iväg på föräldraträff på barnavårds centralen, vilket va as kul.
Det va verkligen trevligt at få träffa andra första gångs föräldrar och prata om förlossningen och hur vi hade det, och summan av kardemumman är att jag har det otroligt bra med Marcus, de flesta sa att denna tiden hade varit mer jobbig än rolig, för dom inte fått sova osv. herre jisses, Marcus har sovit hela nätterna sen han va nyfödd, somnat vid 12 på natten och vaknat vid 1 på dagen, nu har det blivit lite bättre tider, men jag ska INTE klaga, egentligen får han vara hur skrikig han vill på dagarna för jag får ju ändå sova och vila ut på nätterna, det är ju nästan så att jag ibland känner att jag sovit för mycket och får ont i huvudet av det.
Passade på att väga lillen när jag ändå va där: 7kg
JAAA det känns när man bär honom, han är ingen liten grabb längre, fast det har han väl andå aldrig varit...

På kvällen stack Annica och killen iväg på en 22 timmars kryssning och jag och bubben va barnvakt till lilla Felix, det va inte länge, men alldeles tillräckligt för att inse att jag ska va glad att man inte har tvillingar, dom jagar ju upp varandra, börjar den ena att skrika så börjar strax den andra också... men kul var det i alla fall.. Han e så stor nu, men gulli gull.

Torsdag den 6 november:

Lugn med med syrran och hennes kille, dom hade köpt med sig turkisk peppar hot ´n´sweet shot åt mig från färjan MUMS

Fredag den 7 november:

Jag, plutt, syrran och hennes kille for iväg till ikea, shoppade 5 byxhängare, en hängare för strumpor att ha på tvättlinan, 10 handdukar (går många med barn), en mobil med fiskar till plutt, klämmor till påsar. Inte mycket roligt med andra ord. Dom hade fotografering på barn för 150:- i alla fall, man fick 10-15 små bilder och sen fick man ju betala för förstoringar ifall man vill göra det, så det gjorde jag ju!!! Tog hälften med julmotiv och de andra som vaniga kort, de med julmotiv så sitter han under nå fint glitter och bollar, med blöja på sig, jag skulle sitta och ha handen bakom ett fårskinn, och hahaha, han blev så ihop tryckt så jag undrar hur dom korten kommer att se ut, han såg ärligt talat ut som en sumobrottare!!! magen va i 7 veck, bösten blev som tennisbollar och vääärldens pösigaste kinder, han va nyvaken till råga på allt, så sitter han där med en tomte mössa hahaha,, antingen blir dom groteska eller sjuuukt charmiga, de andra utan luvan så låg han på mage på fårskinner, vid det här laget så hade jag hunnit amma och han hade vaknat till så då låg han faktiskt och skrattare så jag hoppas det blir fint.

Lördag den 8 november:

Elli min söta pums gums va på besök och fick träffa plutt för första gången, och han fick såååå fina presenter, tack gumman!!! Blev ett kort besök som vanligt är vi ses för vi alltid har så mycket för oss.. vi åkte tillsammans in till stan på eftermiddagen där jag & vic lämnade av plutt till hans bror somskulle va barnvakt (tjänster och gentjänster) så vi gick ner till en restaurang i närheten som heter byn och åt en romantiskt middag på tu man hand utan barn, riktigt lyxigt. sen for Viktor hem, medan jas prang förbi och hämtade upp Elin så vi gick ut och tog en öl på storstad, jag ville bara känna känslan av att gå på en pub igen och det va mysigt även om jag va stressad.

Söndag den 9 november:

Älskade syster åker hem,, :( Får alltid en tår i ögat när vi skiljs åt! Idag var det farsdag så jag & vic åkte in till stan och mötte upp hans bror, och hans tjej och lille Felix, och Vics pappa och hans tjej så promenerade vi från Östermalm till Djurgården där vi åt en lunchbuffé på Sen promenerade vi runt heeela djurgården för att sedan gå tillbaka till östermalm, tror ni jag hade nå ont i fötterna??? Jag har ju noll kondition!

Och slutligen idag, tisdag den 11 november:

Gulliga söta rara Elin va på sitt veckliga besök =) vi åt kanelgifflar som vanligt och hann prata ikapp oss lite granna, alltid lika mysigt gums.

0 kommentarer: