BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

11/24/2008

tre månaders spruta

Idag har det varit massivt. Vaknade klockan 10, och bestämde mig för att inte vila med Marcus, för att jag var tvungen att göra mig i ordning för att åka iväg till BVC med Marcus, det var föräldraträff klockan 14 och sen dags för tre månaders vaccinationen.
Hade gruvat mig som bara den för jag ahr hört att det är massor av barn som får 39 graders feber och är jätte gnälliga efter denna trippel vaccination, så jag kund einte koncentrera mig på föräldraträffen, satt mest bara och oroade mig och spenderade typ hela morgonen på toaletten här hemma (intresse klubben antecknar)
I alla fall så var det två stooora sprutor som han skulle få.. och stackarn skrek som en stucken gris när han fick dom, han var alldeles glansig i ögonen, såg verkligen ut som att han grät på riktigt, inte bara skrik. Sen när jag hade lugnat honom kom sköterskan igen och skulle gulla med honom, men då började han skrika så fort han såg henne och tystnade igen när hon gick. hahaha
Gick förbi apoteket innan vi for hem och köpte en rump termometer och alvedon supp, utifall att, och han har faktiskt varit ganska medtagen ikväll, men inte skrikig tvärtom, han har suttit hel tyst och inte gjort ett ljud ifrån sig. Men det kanske inte varar hela natten, vi får se. När vi kom ut efter vi tagit sprutan så frågade min granne som skulle göra samma sak om det hade gått bra.
-Hördes han inte? sa jag
-mjooo
Hans skrik ekade alltså i hela BVC avdelningen, han skriker så högt när hankommer igång tt det faktiskt tjuter i öronen, Viktor hade till och med på sig bygg hörselkåpor en gång, men den hjälpte föga! =)
vi vägde och mätte också, men även denna gång fick vi inget riktigt mått på honom, då han vägrar sträcka ut benen, hon får ta i med våld och då blir han bara förbannad och stretar emot ännu mera. 64 cm i alla fall och 7850 g stooooooooooooor kille!
Matfrisk en, sa sköterskan om och om och om igen =) jajajajajajaj
hahahaha
kramar A

0 kommentarer: