BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2/10/2009

En fråga


Nu har jag en seriös fråga här som jag verkligen vill veta svar på.

Ni som har eller känner någon som har hund.. ser hunden på tv? Hundar kan inte se på tv menar vissa men joo, det kan dom. Jag vill verkligen vet detta, för jag vill ta reda på om man hund är lite speciell.

Selma min älskade hund, hon bor framför tv:n

Men tror att hon sover där på soffan men icket, hon förstör faktiskt vårt tv-tittande en hel del.

Så fort, och jag menar så fort hon ser ett djur på tv, vilket sort spelar ingen roll, så sätts skällandet igång, Ibland om hon står tillräckligt nära så springer hon fram till tv:n och morrar och står på bakbenen.

Animal planet i detta hus är ju ingenting att tala om.

Till och med tecknade djur skäller hon på, så länge dom har 4 ben så är det når att skälla på i hennes ögon. Vi kan inte direkt se på western filmer med hästar eller v75, eller filmer med djur i överhuvudtaget.

En gång i tiden så köpte vi ett antiskäll halsband, för att kolla ifall det fungerade zappade vi över till animal planet, hahaha halsbandet fungerade i o f s riktigt bra, men hon lärde sig att ifall hon skällde bara lite, men tyst, så gick det inte av nån illaluktande doft.

Lånade ut detta halsband till mina föräldrar som självklart tappade bort det, fattar inte hur, för det är ingen liten makkapär, och inte var den billig heller, och nu skäller hon som vanligt igen, men efter 6 år är man rätt van.

Är det någon fler som har det så här?

Tacksam för svar!

Kramar A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa! Såklart de kan. Smilla systerns hund hon älskar hundprogram, och de slängde bollar till hundar på teve och Smilla försökte fånga bollarna, och kikade vart de tog vägen då de for utanför bild!
Sheba, svärföräldrarnas hund älskar också hundprogram, hon kommer och tittar omedelbart om det är hundar på teve (och det är inte skallen eftersom vi prövat både med ljudet på och av, med samma resultat!)

/S

Anonym sa...

Roligt att du skrev om det:) Emils mammas hund är likadan, när vi e hundvakt åt henne så kan hon ligga och vila och helt plötsligt om det e ett djur på tv:n så FLYYGER hon upp och springer fram till tvn!