BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2/16/2009

Helg

Denna helg har verkligen flygit förbi.
I fredags då jag vaknade, så kände mig allmänt deprimerad, kände att alla dagar såg likadana ut, så jag bestämde mig för att åka ut en stund, tänkte att jag skulle gå förbi babyland och inhandla en grej och fick för mig att jag kanske borde gå förbi jobbet också och hälsa på min tanterant! Så det gjorde jag, och det va så väldans trevligt att jag kom aldrig ens iväg till babyland, för jag blev tvungen att skynda mig hem för att ta med hunden ut på en promenad.
Det va super trevligt att hälsa på tanten, min goa söta gulliga sötnos!!!!
Hon blev så glad att jag och Marcus kom så hon började gråta, hon var så förtvivlad för hon ska flytta på tisdag och visste inte hur hon skulle få fram detta meddelande till mig så att jag skulle kunna och hälsa på henne på sitt nya servicehus (vårat läggs ned pga renoveringar)
Jag hade köpt med mig två stora bullar och det va väldigt uppskattat, som vanligt kände jag mig som hemma och kom på mig själv när jag stod och rotade i hennes skåp och kokade upp kaffe vatten åt oss, hahaha
Jag hann träffa Majsen också, men det var bara en väldig snabbis :(
Men efter dagen var slut och jag kom hem var jag på underbart humör, det är sååå skönt att bara komma ut och göra något annat än samma visa om och om igen dag ut och dag in, och jag är inte less på Marcus, ni behöver inte oroa er utan bara på vardagen att den är trist, det är skönt när vi får komma ut och göra nåt annat ibland.
Fredag eftermiddagen gick väldigt fort, för jag var tvungen att städa och ha mig eftersom mina föräldrar skulle komma på lördagen. vips så va kvällen över.

Lördagen började bra, skyndade mig upp va med Marcus duschade och sen stack jag iväg till frissan weeeee va välbehövligt, la in ljusa och mörka slingor och klippte en bra bit, över en decimeter, med den utväxten jag hade så känns det otroligt skönt, och frisören kände igen mig trots att det var 9 månader sen jag va där, vi hade riktigt trevligt, satt och pratade oss alldeles torr i halsen, hon är super trevlig, dit kommer jag att gå oftare, sen gick jag till rica hotell och mötte upp mina föräldrar som hade hunnit komma till sthlm, sen gick vi in på KappAhl och sen drog vi hem till mig, tyvärr va mamma jätte dålig hela fredagen så hon låg bara och sov på soffan, vi som hade tänkt att åka in till stan och ta en öl på kvällen, men hon hade ont i hjärtat och var alldeles slut, så jag och pappa såg på den otroligt dåliga melodifestivalen.
Dom åkte hem vid 00.

Idag steg jag och Marcus upp vid 10 tiden, for iväg direkt in till stan och mötte upp mina föräldrar och tog en heel dag på stan ända till 17. Marcus bara satt i vagnen och var så otroligt snäll. Han har varit en riktig ängel. Handlade däremot ingenting riktigt pank, man får inte ut mycket av föräldrapenningen och mycket med elen och tv och radio och sånt denna månad. och på fredag så åker jag ju till Umeå.
I alla fulla fall for mamma och pappa hem igen vid 16, en riktig kort visit, men vi har haft det jätte trevligt idag och mamma var mycket piggare.

Imorgon ska jag och Marcus träffa läkaren, 6-månaders kontrollen, till helgen blir han alltså 6 månader tiden har gått så otroligt fort, han blir ju stor min lilla kille.

Tog inte ett kort på hela helgen, skämmes ta me fan.

Angående badoljan, badade han inte igår, och han sov så otroligt dåligt hela natten, vaknade en gång i timmen ungefär och skulle ha nappen, badade han ikväll igen och nu har han sovit sen jag la han vid 21, så nu är det spikat den fungerar blir att köpa en stor flaska, så han får sina avlsappnande bad varje kväll.

Nu ska jag sova
Kramar A

3 kommentarer:

Maja sa...

Önskar att jag funnit vägen till denna mirakel olja när Wille var liten :)

Maja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maja sa...

Måste få se nya frissan förresten :)*nyfis* fortfarande inte kommit iväg med mitt råttbo, några förslag??