BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

2/12/2009

Gott & Blandat


Ohhh idag har det vart e rolig dag.

Pappa ringde tidigt imorse och frågade om jag ville ha besök på lördag, snacka om chockad, men svarade såklart JA! Tydligen var det ett alla hjärtans dag erbjudande från norwegian.se , så de skulle flyga på lördag och åka hem på söndag kväll, resan gick på 279:- vägen, + att man fick bo på hotell med frukost för 279:- också, Rica hotell, det är ju riktigt fint, och mitt i centrala sthlm.

Jag fick lite ångest över ifall jag verkligen skulle gå till frissan när dom skulle komma, men det är enda chansen jag har att bli fin i håret innan dopet för min kusins barn nästa helg i Nordmaling, utanför Umeå.

Jag är inte den som gillar att se ut som världens slitnaste mamma, även fast man är det emellan varven, särskilt när det är släkt jag inte har träffat på flera år, då vill man ju se lite fräsch ut.

Mamma tyckte i alla fall att jag skulle gå, och kunde komma till hotellet och möta upp dom sen, Weee, jag ska lägga i lite mörka slingor i mitt blonda hår, varva lite så man blir lite mörkare men ändå naturligt, just nu är jag väl platinablond med lååååång utväxt, då jag inte har gjort något med håret sedan Marcus föddes + en klippning, den är nödvändig också.

Sen jag började amma har jag fått världens trassel hår, kan knappt reda ut det med borste. Usch


Annars så har dom ju börjat köra Melrose Place på dagarna, nån som sett det?

Snacka om nostalgi tripp.. När det gick på tv på 90-talet var man ju inte så gammal, och man var kär i olika killar varje vecka, fast i vår klass varvade man mellan de två snyggaste killarna.

Och favorit serien var ju såklart Melrose Place, så varje tisdag klockan 21 när det började, satte jag mig med papper och penna, och skrev rollerna, tex om Alison och Billy var väldigt kära och goa för tillfället så var jag Alison, Martin (som jag var kär i den veckan) var Billy, och min ovän i klassen var Amanda osv... Sen om Alison och Billy gjorde slut, ja dåå var vi andra roller nästa vecka, te.x Kimberly och Michael. Hahahaha jisses det va tider det.

Om jag hade haft lite mer tid så skulle jag se avsnitten på dagarna, men det är lite svårt att passa tider nu när man har barn.

Såg förresten att dom kanske ska göra en uppföljare på Melrose, som dom har gjort på Beverly Hills, tycker det känns lite töntigt att dom ska göra det så snart efter uppföljaren till Beverly när de serierna konkurrerade förr i tiden, men jag skulle nog sitta som limmad framför tv:n i alla fall. Jag känner mig själv.

Igår såg jag klart fjärde säsongen av The Hills, jäklar vilken bra serie, nån som vet ifall det blir några mer avsnitt? Kändes ju som ett avslut... :(

Måste även tillägga att just uppföljaren till Beverly Hills, alltså 902 10 är faktiskt riktigt bra. Men jag gillar ju sådana där serier, kanske tror jag att jag är tonåring och lever livet igen!


Nu blev visst detta långt


Kom på att jag måste ju berätta om den där sova gott krämen jag fick med 6-månaders paket till Marcus, jaaa jag skrattade ju gott åt det, kom på att jag skulle prova den innan sängdags för några dagar sedan och tro det eller ej, han däckade och sov gott i massor av timmar!!! Trodde ju onekligen att detta berodde heelt på tur.

Två dagar efter provade jag den igen, han däckade klockan 20, och sov till 06 utan att vakna i sträck,, tur??? Börjar nästan tvivla. men joo det låter nog mer åt tur hållet.

Igår badade han utan den, såg otroligt dåligt, vaknade varannan timme hela natten, behövde iofs bara peta in nappen så somnade han om, men jobbigt i alla fall, så ikväll provade vi på mirakel oljan igen. Och tro det eller ej, nu har han sovit i 1½ timme utan att vakna och annars brukar han va som värst just första timmen, men att man måste ge honom nappen var femte minut och så.

Mirakel olja? Börjar nästan tro det.


Kramar A

0 kommentarer: