BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

3/27/2007

Brand..


Nu e jag ledig i två dagar. Jobbar nu i helgen så jag får fira helg mitt i veckan istället. Tyvärr måste jag in till jobbet imorgon ändå pga av ett delegerings möte. Men det är klockan 14 så jag får då chansen att få sova ut i alla fall. Det kan vara riktigt skönt. Igår hade vi brand larms övning på jobbet som var väldigt nyttigt för ärligt talat har jag inte en aning om vad jag skulle ha gjort ifall det började brinna. Och idag fick jag nytta av mina kunskaper. Det började pipa galet högt. Så jag sprang längs korridoren för att komma åt att trycka på en knapp och skulle kolla upp det. Det var en torrkokning från en kaffekanna som var ställt på en platta. Det kom ut svart tjock rök från den och det va sjuuuukt mkt rök i hela lägenheten. Min arbetskamrat skyndade sig att återställa larmet för att ifall brandkåren hinner komma debiteras företag på 10 000:-

Stod och viftade rök för allt vi var värda, fy fasen vad det stank. vi var nio personer som mest. Men som tur var så gick det bra. Skulle kasta ut kannan på balkongen så jag tog på mig grytvantar och skulle springa iväg med kaffe kannen, då smälte handtaget medan jag höll i det så den for i golvet och direkt blev det ett as stort bränn märke i golvet. Ops! Ställde den på en dubbelvikt handduk på balkongen och lik förbannat blev det till och med brännmärke på balkongen fast det va en handduk under. Men allt gick ju bra, förutom att det sved i ögonen och jag hade lukten kvar i näsan resten av dagen.. Men tack gode gud för att vi gick brand utbildningen dagen innan annars hade jag stått där som ett fån och hoppas på att nån skulle komma och hjälpa mig som visste vad som skulle göras.

Bokade tid för massage på torsdag tänkte att det kunde behövas efter detta. Tyvärr så måste jag in till jobbet då också då på min lediga dag, men det är det värt för en avslappnande massage på ryggen., har faktiskt lite ont i den på högra sidan om svanken så det är bra att hon har ett område att koncentrera sig på.

Ujj, jobbig dag

Kramar A

0 kommentarer: