BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

3/11/2007

En skruv lös

Kom på att det var ett jädra tag sen jag skrev och att jag måste börja skärpa till mig lite granna. Fast det är svårt att skriva när det inte händer så mycket i mitt liv.
jag har jobbat hela veckan så när jag vaknade igår och det var fint väder ute bestämde jag mig för att ta vara på dagen. Jag var ute på långpromenad med Selma i 1 ½ timma och gick till Djursholm och kollade på fantastiska villor, Helt otroligt, gick bara och gapade. Var faktiskt en riktigt trevlig promenad sträcka då vi gick förbi stall och hästar red förbi, synd bara att man va tvungen att gå bredvid vägen. Hade vart trevligare om det hade varit lugnt runt omkring. Sen när jag kom hem så tvättade jag och vek tvätt och städade och hade fullt upp tills Vicke kom hem då vi lagade en super god middag tillsammans.
Idag när jag vaknade och såg att det var lika fint väder fick jag en energi jag inte har haft på tre år sen jag fick den sist. Jag kom på att jag skulle sätta upp en gardinstång. Vi har inte haft några gardiner i köket för det har inte behövts, men utifrån ser det ju ut som om vi inte har flyttat in. Så jag bestämde mig för att gå till centrum för att köpa en. Och nu har jag skruvat, skruvat och skruvat. Men det är ganska högt i tak så jag får blodstopp i armarna direkt, och jag är för svag för att kunna ta i. Så jag är på as dåligt humör så jag bestämde mig för att ge upp tills Vicke kommer hem och hjälper mig, så jag satte mig här för att skriva av mig lite grann. Kommer att bli jätte fint när jag väl får upp gardinerna och stången, men uhhh lovar härmed att inte sätta upp en gardinstång på de närmaste 3 åren igen.! Hade mardrömmar från när jag gjorde det sist.
Beställde lite filmer från ginza igår. Det var riktigt längesen vi gjorde det, men nu har ju frasier säsong 5 äntligen kommit ut på dvd. Så nu ska jag återigen få skratta mig till söms=) När vi väl får den alltså. sen köpte jag även seinfeld säsong 1 & 2. Har egentligen aldrig gillat Seinfeld. men ju mer man ser det desto mer uppskattar man det på nåt konstigt sätt. Men det klår inte Frasier. Har även fått en till favorit som ligger på delad första plats med frasier och det ärrrr: Two and a half men! Med Charlie Sheen. Har dock sett alla avsnitt på datorn, men jisses vad skojigt jag har haft det.
Håller på att längta ihjäl mig efter Almas dop. Det blir inte förrän i Maj, men jag längtar att äntligen få se den lilla tösen. Ska genast börja planera vart jag ska ha hunden.
Annars så har Vicke uppkörning nu på Fredag så det blir ju spännande, men det är nog 50-50% att han klarar det. Men det vore jävligt skoj om han gjorde det.
Nu ska jag ta och göra lite mat till min älskling och sen fortsätta med gardin satan och sen städa, så har jag verkligen gjort saker för en gångs skull på min ledighet, inte bara legat och sovit och suttit framför datorn.
Ja just det, igår var det melodifestivalen, The Ark vann,, jag ringde faktiskt två ggr på Måns. Fast först ringde jag femton ggr och det tutade bara upptaget, jävligt störande, att dom aldrig kan se till att hålla röstningarna i schack. Är ju ALLTID problem, tror faktiskt att dom förlorar mkt röster på det. Jag hade tänkt att ge upp, men fortsatte bara för sakens skull. Ska hålla koll på telefon räkningen så man ändå inte får betala för upptaget gångerna. Ringde på Måns för att jag nynnade på hans låt hela kvällen, Snacka om att den fastnade i huvudet, som jag läste i en artikel, den är svårare att få bort än gräsfläckar på byxorna :D
Då skulle man ha stor chans att vinna, men men, the ark va helt OK också.
Nej nu måste jag ge mig
Kram på er alla!!!

0 kommentarer: