BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

8/06/2007

Kanada gäss

Jag har fått ett nytt hatobjekt!

Kanada gäss, fy fan se vidrigt.

Det finns en liten badplats vid Bastusel, mamma och pappas stuga. Så där var vi med min systerdotter för att hon skulle bada sen tänkte vi se om Kasper (hunden) skulle ta och hoppa i också. Hur som haver,, när vi går runt där på badplatsen, tittar vi ner i sanden, där är det FULLT av bajs! Ser ut som riktigt människo bajs, bruna stora äckliga korvar som ligger över HELA stranden, mamma gick och svor och sa att detva så jävla äckligt hela tiden men vi fattade ju inte vart det kom ifrån, började nästan fundera på om det va nån hemlös som bodde där nere och bajsade lite här och var. Men sen berättade pappa att det är Kanada gäss, som bajsar så där, alltså rå äckligt, vi vapå en annan strand över dagen när vi bara åkte iväg för att titta oss omkring lite grann, det va på en camping, hela den stranden såg lika dan ut också, snacka om sanitära olägenheter. Dom trivs tydligen väldigt bra i norr också, varför importera så äckliga djur? Fattar inte, dom jagar till och med såna för det där sanitära.. Aja Usch.

I alla fall så var det stackars Elins första arbetsdag idag. Tydligen har jag fått lite ändringar på mitt arbetskort, en ny jobbig dam som ingen vill gå till, och tack för att det e dubbel bemanning. Jag har alltså fått dom här jobbiga sen jag började jobba där, och dom driver mig snart till vansinne, hade det lugnt nu i en månad och det va nog tydligen det enda jag kommer att gå, men i o f s ska man inte ropa hej förrän man har kommit över bäcken, för rätt va det är kanske man kommer bra överens med henne. man vet ju inte, men det bådar ju inge gott, så nu kommer jag att ha ångest här hela sista veckan innan man börjar att jobba igen.

Nu ska vi i alla fall iväg på Nolia, det är som en stor marknad kan man säga, båda inomhus och utomhus, finns allt möjligt att hitta, från husvagnar till mat. Det ska bli roligt, så syrran får sitta hundvakt, kanske ska springa ut med dom förresten innan hon kommer hit. Sen ikväll eller imorgon måste vi ju förbi och hälsa på mormor innan jag åker hem igen. Längtar faktiskt efter sthlm, men inte jobbet längre. :( jajaja som sagt att det kanske inte är så farligt ändå, får se på måndag.

Kramar A

0 kommentarer: