BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

5/06/2009

Inte moster än...

Ännu har jag inte blivit moster...
Klockan 11 idag satte de igång med värkstimulerande, innan klockan va halv 2 var hon öppen 5 centimeter, fick mms på henne av min andra syster och hon såg rätt döende ut,, ;) Tänkte att detta är ju över innan kvällen, vid 16 får jag ett sms om att hon har lovat bort allt hon äger och har till narkosläkaren bara hon får kejsarsnitt, men det gick inge bra tydligen,, hahah sötnosen.
Sen ringer mamma vid 20, och det har inte hänt något mer, jag hade förväntat mig att få veta vikt och längd då... men tydligen så tyckte syrran att värkara för starka, så dom sänkte droppet,?? Men varför frågar jag mig då?
Lyssna inte på en gravid kvinna i hennes förlossningsskede, dom vet inte vad dom säger, hon har fortfarande lika ont, som innan då värkarna var starkare och det hände saker, epiduralen har inte hjälpt nå vidare. Varför inte låta droppet stå på det som det gjorde innan så hon är piggare och det går snabbare och är alert till själva utkrystningsskedet??
Och varför inser hon inte det själv, få det överstökat snabbare, så slipper hon ju plågas så av värkarna som inte är till någon nytta.
Jag gav henne mina böcker om profylaxandningen, men tydligen så gör hon allt man inte ska göra, hon spänner sig, skriker aj aj aj vid varje värk, och mellan värkarna ligger hon bara och gruvar sig för nästa,,
Börjar tycka att jag va rätt tuff ändå.
Vid varje värk tänkte jag att åhh, denna värk kommer aldrig mer tillbaka, nu är jag ett steg närmare, snart är det värkvila, så jag såg fram emot tiden mellan värkarna då jag inte hade ont. andades igenom värkarna så man inte spände sig, då gör dom inte lika ont, men självklart förstår jag att det inte är lika lätt för alla,, men man vill ju bara hjälpa, synd...

Kramar A

0 kommentarer: