BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

5/05/2009

Profylaxkurs


Hittade denna när jag rotade i lite lådor, vi fick i uppgift från profylaxkursen jag och Viktor gick på att skriva ned lite sakern, här är Viktors


MÅLBILD: Jag och Angela står och tittar på Marcus när han somnat i sin säng den första natten efter att vi tagit hem honom från BB


OROSMOLN: En långvarig och smärtsam förlossning där Angela har svårt att hantera situationen. Då måste jag försöka göra allt för att underlätta för henne och vara till tröst oavsett hur tagen av situationen man själv må vara. Genom att hjälpa henne med andningen, utstråla lugn, ge henne massage, mata henne med hennes favoritmat och lyssna på hennes favoritmusik, ta med en bra bok som jag kan läsa högt för henne


DRÖMFÖRLOSSNING: Att det går snabbt och att både Angela och Marcus mår bra när allting är färdigt. Att det inte är några komplikationer.


Jaaa, orosmolnet gick väl egentligen i uppfyllelse, tog lång tid, 20 timmar (men jag hanterade situationen) Jag gick feber, Marcus hade lågt blodsocker och man åkte in på operationen i 2 timmar direkt efter förlossningen men aboslut!, det va värt det. Fick ju min älskade prins.

(Ni får ursäkta, men blir alldeles sentimental nu när Ingela ska föda idag!)
Kramar A

1 kommentarer:

Maria sa...

Vad spännande! Hoppas allt går bra!