BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

4/06/2009

Lugn, finnar och försäkringskassan

Nu är jag med om något om jag nog inte varit med om förut.
Viktor är ut med "barnen" Marcus och vovven Selma, och kvar är jag här hemma, det är helt tyst, inte ett ljud, och så fruktansvärt underbart.
Nog har han varit ute med båda förut men då har jag stått och diskat och dammsugit och allt annat som en galning och passat på när man är själv, men inte nu.
Nu njuter jag, men en kopp zoegas lätt mörkrost, nybryggt. Lukten av kaffe är underbart.
Varje morgon när jag bodde i karlstad, när man gick till jobbet så kände man lukten av nymalet kaffe över hela staden, från löfbergslila, saknar den tiden,, och lukten.

Annars så frågade Viktor ifall jag har börjat med steroider. Jag har mens igen, och finnarna bara kommer fram som grus under skorna.
En på kinden är så fruktansvärt stor att det känns som om jag har ett blått och svullet öga, jag ser liksom kinden när jag tittar ner,, Den är inte så bamse stor utåt, den är mest invärtes och hela kinden är röd, tragiska jag trodde ju tidigare under helgen att jag hade fått färg av att vara ute i veckan, men det visade sig ju vara helt fel. Har aldrig lidit så mycket av finnar, så när dom väl kommer så ska som banne mig visa sig också. Så är finnen det ena man ser i hela ansiktet. men, kunde ju ha vart värre, man ska försöka se allt positivit, och det ska jag försöka göra i detta underbara väder.
Ifall jag får mod till mig så ska jag gå iväg till öppnaförskolan i bergshamra och kolla läget där, sen ska jag träna idag. på tiden nu, gått 6 dagar sen sist.

Oj oj oj nu ringde Viktors mobil, svarade och sa att han va ute, och dra på trissor, det va försäkringskassan, kanske ska han få pengarna för sina 10 pappadagar som han tog ut i samband med Marcus födelse nu efter 7½ månad????? Håll tummarna, hon skulle ringa på en halvtimma.

Kramar A

0 kommentarer: