BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

4/17/2009

Nogger mint

Var gårdagens smaksenasation.
Och njaaa, inte så värst god, jag hller mig nog till colacalippo trots allt, det är den bästa törstsläckaren en varm sommardag.
Igår så var jag till öppnafögenrskolan med Annika och Linneá, det va jätte roligt, och som vanligt så slocknar Marcus som en stock när vi kommer hem därifrån, mycket barn och leksaker tar ut sin rätt.
Kan inte förstå att min lilla kille fyller 8 månader nästa vecka,,, Vart i allsin dagar har tiden tagit vägen?
Systeryster förväntas föda på lördag, och så snart jag har fått ett litet systerbarn ska resan till Umeå bokas, måste ju se det lilla miraklet och se om jag åter igen blir sugen :)
Marcus fortsätter att ramla som en fura rakt bak, går inte att lämna honom ensam för en sekund, men det jobbiga är att han nu har lärt sig att man sitter bakom, så när han vill komma ner, så vänder han sig om och nästan kastar sig i famnen, han ska ju lära sig att ta emot sig...
Tänkte leta upp en artikel som jag skulle visa Viktor där det stod att det inte var lika farligt för barn att ramla, Viktor tror ju att dom ska få hjärtskador direkt, och jag menar på att barns huvud är mjukare och det inte gör lika ont för oss vuxna, men tro det eller ej, den eda artikel jag hittar står det att fall i hemmet är mycket farligare än vad man trott,, och att det kan faktiskt innebära hjärnskador och att det är allvarliga än "skak syndromet"
Ni som inte vet vad det är så är det när nån vuxen skakar sitt barn så kraftigt att dom rent utan kan dö, detta kan inträffa när man försöker trösta ett otröstligt barn ex, det står i alla barnböcker: SKAKA ALDRIG ETT BARN
Jahapp, så där fick jag ingenting bevsat förutom att jag blev mer orolig.
Pratade med en massa folk på öppnaförskolan och de flesta som ramlade där, lärde sig snabbt att sätta sig på ändan, men Marcus kan ju inte sitta än, vad gör man?? Ska prata med som på BVC på onsdag när vi ska dit på 6-månaders kontroll.
Kramar A

0 kommentarer: