BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

4/04/2009

Lugnet efter stormen...

Ja ok, nu har jag lugnat ner mig, Viktor kom hem kvart i 03 inatt, och jag kunde såklart inte sova en blund före det. Men till slut så kom han hem i alla fall, och då somnade jag gott, och ännu bättre med tanken på att Viktor skulle stiga upp med Marcus, det hade han lovat innan, och det gjorde han faktiskt, han såg inte så pigg ut, men upp kom han efter 5 timmars sömn.

Jag låg kvar och sov bra länge, sen somnade om jag med Marcus när jag han blev trött igen, sen så for jag till stan, tänkte att jag va tvungen att köpa mig ett par skor, men hittade såklart inget par alls, som jag ville ha, trots att jag fick in på alla sko affärer, ska det va så svårt att hitta ett par gympaskor??
Däremot hittade jag mössan, som jag alltid tänkt att köpa till Marcus men alltid varit för snål för att köpa, (trots att den inte är dyr) hittade rätt storlek också, efter att ha gått in på det fjärde H&M:et, stutsade runt glad som en ärta, hittade en par tok fina små sko till i samma färg tjohoo...
Kom hem och tar fram mössan, ser då att den är felmärkt, det va alldeles fel storlek, på tok för liten, ledsen blev jag, och hoppas innerligt att den finns i hans storlek imorgon, kollade på skornaa, haha då hade kassörskan glömt larmet på??? Hur fasen kom jag ut från affären??Jaa, hur som helst satt skorna som perfekt utan strumpor, så jag behöver ju onekligen en storlek större i alla fall, så det gör inget, men lär ju få skämmas när larmet går igång när jag ska in och byta dom, jag som alltid brukar be dom i kassan slänga kvittona, helt otroligt att jag hade lagt ner det här kvittot i påsen.
Jaa, nån gång ska man väl ha liiiite tur i alla fall??

Sen var det bara hem och städa, sen kom Maja och Linus och Felix med mat, så vi åt lite take away mat, riktigt gott, nu är dom iväg till en fest i djursgolm och vi är barnvakt, men det märks inte, för båda barnen sover vääldigt gott. Härligt på en lördag kväll.
Marcus verkar ha kommit över sin blyghet mot barn i alla fall, han tyckte det va jätte roligt att jaga Felix och klappa på honom, han skrattade glatt varje gång han fick ett tillfälle att få klämma lite på honom.

Annars så har det ju varit kanon väder nu i flera dagar, och det är så fruktansvärt svårt att klä Marcus, han har fått värmeutslag och är röd prickig, var livrädd först att det va nåt annat, men jag kommer inte på nåt annat det kan va helt enkelt, han har lite röda små prickar på ryggen, lite på bröstet och i knävecket.. nån annan som vet ifall det kan va något annat?? Han verkar inte ha besvär av det.
I alla fall så har han ju svettats så han har varit helt sjöblöt i svett, så därför va mössan jag köpte lite tunnare, och skor så han kan ha jacka på sig istället så han nästan är blöt på rygg och mage i overallen. Svårt att klä på dom nu... Förvånar mig ju inte ifall snön kommer snart igen.
Idag var det faktiskt 14 grader ute, helt sjuukt, tror att alla på stan hade samma tanke som mig: sommarskor!

Ha nu en trevlig lördag kväll alla ni!
Kramar A

0 kommentarer: