BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

4/01/2009

Våren är här


Igår kära vänner, var det en underbar dag!!

Först och främst när Marcus vaknade suckade jag och trodde att klockan var 07, förstå min förvåning när jag insåg att klockan var 11. Snacka om sovmorgon.
Steg upp med en lätt huvudvärk, inte konstigt när man fått sova så ovanligt länge, tittade ut genom fönstret och ser att det är strålande sol och 10 grader varmt. Bestämde mig för att gå ut på en långpromenad med Selma och Marcus, men insåg att det blåste otroligt mycket, men det gjorde mig ingenting, det var helt underbart i alla fall.
På kvällen började jag gruva mi och bli nervös, jag tränade för första gången igår förstår ni, menmitt nya träningskort på friskis och svettis, ett bas gympa pass, och det var faktiskt otroigt roligt!! Trivdes som fisken i vattnet, så det kommer jag absolut att göra om, (tur det när vi köpt ett årskort??)
På vägen tillaka hem efter träningen ringde jag till Elin, pratade med henne fram till t-banan så jag plötsligt inser att jag har inte kvar mitt träningtkort!!
Skyndar mig och lägger bort mobilen, tömmer hela träningsväskan för att hitta: absolut ingenting! Förstår att jag har tappat det på friskis och svettis för jag använde det ju där, så jag traskar tillbaka i regnet som kommit under kvällen för att få höra att dom inte alls fått in nåt kort, börjar bli lite smått hysterisk och tänker på att det va mig ett dyrt träningspass. Letar igenom allting ännu en gång för att hitta absolut ingenting, jag tar fram mina största hundögon och går och pratar med henne i receptionen, förklarar att det va första gången jag tränade och att jag va nervös och att jag blir rätt hispig och glömsk när jag är nervös, så den gulliga tjejen sa:
-Ingen fara, jag gör ett nytt kort åt dej!
TACK! Tänk om hon hade sagt att bortglömt kort ersätts ej?? Jisses hur skulle jag ha berättat et för Viktor som just köpt det åt mig...
Det har faktiskt inte dykt upp ännu, trodde att jag säkert hittar det då jag kommer hem och att det säkert ligger nånstans i jackan, men nee, framtiden får utvisa helt enkelt.
Jag mådde riktigt bra efter träningen, och var på bra humör hela kvällen. Jippi va kul! Kanske ser man någorlunsa ut till sommaren?? Med mina nya taxöron till bröst med bristningar och min mage som ser ut som ett russin :)
Denna dagen har varit minst lika bra, steg upp vid halv 10, vid 10 tiden ringde Annika och frågade ifall vi skulle ut och gå, så vi 13 tiden åkte vi in till Mörby och mötte upp Annika och Linnéa och började dagens vandring runt Danderyd, det är otroligt vackert där, tänk om man fick sig ett hus där. Vi satte oss på en bänk i solen vid vattnet och barnen var otroligt glada, att dom tycker att det är så roligt att vara ute. Dom satt och tog på varandra och skrattade, vi va ute i alla fall i 3 timmar, innan vi gick hem till Annika och hon bjöd på bulle och kaffe. barnen lekte, vi satt och pratade och livet känns helt underbart! Otroligt roligt med såna här dagar!!
Livet är på topp!
Kramar A

0 kommentarer: