BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

7/08/2007

6 års jubileum

Igår så var det 6-års jubilum. jag & Viktor i 6 år. Inte dåligt alltså.



Vi skulle fara till en restaurang på söder som hette nyfiken gul som man fick grilla sitt eget kött på.. Lät lite mysigt tyckte vi. Men eftersom det spöregnade ute, och det va endast en uteservering så va det inte en människa där. Så vi bestämmde oss för att gå vidare. Efter många om och men och efter många beklagningar om att jag hade ont i fötterna av mina höga skor så stannade vi till på ett ställe som hette strykjärnet. Beställe in varsin as god takkrik med entrecote och ungstekt potatis och grillade grönsaker med chili bernaise. Fy farao va gott det va. Och super bra priser faktiskt. det va lite trångt och lite högljutt men det var det värt med tanke på hur gid maten va. Till efterrätt delade vi på tre små tryfflar. =)
Under tiden vi satt och åt bestämmde vi oss för att ta nån öl efteråt, så vi ringde runt och härjade om några skulle ut. Elin va inte så svår övertalad så hon kom och mötte upp oss på kvarnen där vi såg till att hon fick dricka ikapp oss lite. Sen gick vi vidare till en annan pub, där Henry kom tio minuter innan stängningsdags. Där hade dom värdens största öl glas. hahaha har inte vart med om större tror jag. Sen pratade jag med en arbetskollega som va på ett ställe i närheten som hette kellys så vi bestämmde oss för att dra dit. Elin som vid det laget va väääldigt berusad bestämmde sig för att åka hem, vi gick till Kellys, stod o köade, jag va på hur bra humör som helst att jag skulle få hinna med nån dans. men tror ni inte att det va en hårdrocksbar?? Inte riktigt min stil. Trevligt att träffa Sandra men vi va inte så där super länge innan vi kom o tänka på stakars Selma som va ensam hemma, så då drog vi oss hemåt. Alkoholen gör altid sig påminnd när man åker t-bana. Så fort vi stannade på danderyds sjukhus sprang jag ut och kräktes en stor blabba mitt på golvet, gången efter hann jag i alla fall springa till en papperskorg. Sen avre färdigt, när jag kom upp från rulltrappan stod Viktor vid tunneln och höll på att kräkas han med. hahaha men vi båda mådde mkt bättre sen.

Sen va vi hem och hämtade lill Selmisen sen drog vi iväg till statoil och köpte tre chips påsar och en massa kolsyrat vatten vilket va väldigt uppskattat då man vaknade idag. har legat i soffa hela dagen, sköööönt

men nu ska jag se lite på glamour

kramar A

5 kommentarer:

Anonym sa...

hihi det är bra att vara lite impulsiv ibland å sticka ner på stan :) Tack för en trevlig kväll!!! syns imorgon!

Anonym sa...

ps. det ser ut som om jag har vääärldens största näsa på ölkortet! haha det enda som syns :)

Angie sa...

hahahahaha *asg* det e fan sant, den såg förstorad ut bakom glaset också:D

elli sa...

Grattis gumman:) eller vad man nu säger.

Anonym sa...

Men gud 6 år?? och du säger att jag och Emil har varoit tillsammans länge :) visste inte att ni hade vait tillsammans SÅ länge ! :D gud va kul! bara 2 år efter oss;) va söta ni är! grattipussar från Karlstad*