BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

1/31/2009

Jävla människor





Oj nu var det längesen jag skrev sist.
vad har hätn vad har hänt vad har hänt??
Jo absolut igenting, förutom att jag har haft det AS jobbigt rent ut sagt hemma. Marcus har varit sååå jobbig, han gnäller gnylar, stönar stånkar och skriker heeela dagarna i ända, han är aldrig nöjd. Det har varit så tufft, men idag har han äntligen varit liiiite lugnare i alla fall.

Igår va V ute på äventyr, eller jaa, han var ute med sin bror och kusin och (skulle) dricka 3 öl, betydligt många fler öl senare så kom han hem dyngkalas.
Han gav mig i alla fall 10 000 komplimanger och lovade att bjuda mig på en lyxresa till Mallorca i sommar och bo på lyxhotell, för att jag varit så snäll och låtit honom jobba och plugga och haft sig, detta återstår ju att se, men det lät ju väldans trevligt :)
Vi hade bestämt tidigare att jag skulle åka ut en sväng idag och ta en paus från Marcus och få tänka på annat, men när V vaknade och sa
- Fan, fan fan fan fan
För att han var så bakis så gav jag upp hoppet, men tji fick jag, för han hade redan bestämt sig gulleplutten, så ut fick jag åka ändå fast han mådde pyton.
Träffade min älskade vän Maja, tänkte köpa mig ett par byxor, provade minst 10, men inga satt bra och hur fasen är det med storlekar nu för tiden på vissa affärer kunde man 36 andra 44, ibland 29 runt midjan, och ibland 34,, ?? vaaa? Jaa, som ni förstår hittade jag absolut ingenting, kom hem från stan med en nässpray!
Var i alla fall suuper trevligt att träffas Majsen.
Jaa, nu till stundens allvar, kom hem till en nylagad middag satte mig åt, satte mig på toa, och insåg att vi inte hade nåt toapapper, och inget hushållspapper, hur löste jag detta?? Jooo våtservetter, tur man har barn :) haha skämt åsido, eller inte skämt, men aja, tog med mig min älskade hund Selma, och traskade iväg till ICA för att inhandla dessa nödvändigheter. Band henne som vanligt vid stolpen just utanför affären och gick in och hämtade dessa två saker jag skulle ha, gick direkt till kassan, pratandes i mobilen med pappsen, ser hur två unga tjejer kommer in i affären, lyssnar med ett halvt öra när dom säger till kassörskan
-Det är ett fyllo där ute som står och sparkar på en hund.
SERIÖST, jag slängde iväg mobilen och lämnade kassan där hon just börjat dra varorna, ut kommer jag, ser inget fyllo men hör hur nån svär bakom hörnet
-JÄVLA HUND JÄVEL
Lilla Selma, satt och skakade,, men å andra sidan gör hon det jämt när hon blir bunden för hon avskyr det, klappade henne, sprang in och drog kortet och sprang ut lika fort igen, satt och klappade och kände på henne överallt för att kolla om hon hade ont någonstans, jag trodde att jag skulle dö av en hjärtinfarkt samtidigt som jag var på väg att spy av rädsla.
Men hon verkade inte ha ont någonstans, SOM TUR VAR!!!
Hon skuttade glatt på som vanligt hem, så jag tror att han kanske sparkade emot henne men inte PÅ henne, och som sagt jag lyssnade ju bara med ett halvt öra på vad dom sa också, det som gick in i örat va
- Fyllo,,, sparka... hund
ALLVARLIGT!!!
Blir så jävulst arg!!!
Vem fan går på en liten söt hund som sitter bunden och inte ens kan försvara sig själv?? Hon väger 4 kg!
Hon skäller ju när hon står utanför affären, och det var säkert det han störde sig på, men va fan,,, Älskade lilla hjärtat mitt.
Usch jag får sån ångest.
ALDRIG!!!! någonsin mer kommer jag att binda henne utanför affären, här har man gått och oroat sig i flera år för det är så vanligt att folk stjäl små hundar och säljer dom vidare, därför jag tycker det är underbart när hon skäller för jag hör henne ju hela tiden och blir det tyst i 30 sekunder så springer jag ut ur affären och kollar till henne, men inte FAN kunde jag tro att man skulle rusa ut för nån stod och sparkade på/emot henne...
Vad hade jag gjort ifall fyllot verkligen stod och sparkade på henne när jag kom ut?
Förmodligen hade jag attackerat honom med allt vad jag kunde, Selma är ju mitt barn också.
V hade nog slagit ihjäl honom, han sa det till mig också att det första han hade gjort om det var han som sprang ut ur affären, var nog att springa bakom hörnet och slå till honom på käften, men min första prioritering var ju stackars lille hunden, men när jag tänker på det borde jag ju ha hört hur hon gnylade till ifall han verkligen sparkat henne, men neee, kan inte ens tänka på det mer, får ont i magen igen, hade hjärtklappning säkert en halvtimma.
NU ska jag koppla av.
Kramar A

3 kommentarer:

Maja sa...

Tack för idag var jättekul å se dig :)
Jäkla fyllo fy fasiken förstår att du blev rädd och arg

Anonym sa...

Men vafan finns det för folk!! Selma som är världens sötaste hund, usch nu blev jag ledsen... Tur att hon mår bra iaf! Ge henne en puss på nosen från mig.

Anonym sa...

meen guuud gumman, det gör ont i mig:( lilla selma:( jävla idioter det finns!