BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

1/22/2009

Sjörövar fabbe

Jahapp, vad händer hemma hos Angela och Marcus en torsdag då?? Inte mkt alls, som vanligt.
Eller man kanske ska säga det vanliga, vi leker, busar, äter, ser lite på tv med mera med mera.
dagen har inte varit nå särskild alls.,
Men,, Han har börjat skratta så där jätte ofta, högt alltså, ler gör han ju konstant, han är en väldigt glad pojk, men när jag bytte om till pyjamas, skulle jag kika in under armarna på honom, för att kolla att det inte var n´å smuts där, då började han tjuta av skratt, tydligen så verkade det i alla fall som om han var lite kittlig där, så jag fortsatte och han bara skratte åt mig.
Den andra favorite är när jag slänger på mitt hår fram och tillbaka och låter typ , ÖÖÖHHHH
det är en favorit, och när jag snurrar på mitt huvud i cirklar och gör olika läten är också hysteriskt roligt, man skulle kunna börja tro att han har lika dålig humor som sin mamma??? =)
Jag har blivit medlem i goboken, mestdels för att man fick ett sånt fint välkomstpaket, får se hur länge jag är medlem, man band inte upp sig på något, men kanske nån månad eller två, kan ju va roligt att få lite fina böcker till lillen som är åldersanpassat.

Jag har redan börjat gruva mig för flygresan, men jag försöker intala mig själv, att det kan ju inte bli värre än sist, visst kan han skrika lika mycket, men jag har inte lika mycket bagage att dra på, men lik förbannat så drar det i magen så fort jag tänker på det, gnällande bebisar visst, även skrikande bebisar, men varför ska Marcus låta dubbelt så högt som ALLA andra barn jag någonsin har hört skrika??? Det är ju därför ångesten kommer, jag tänker ju själv att hade jag hört honom så i en 55 minuters resa, hade jag blivit as irriterad, rent utav förbannad, vet att man inte kan rå för det I KNOOOW! Men ändå.... jag är som jag är.
Blev sjukligt sugen att gå på babysim med Marcus men det är alldeles för dyrt, det är en kostnad som vi inte hr råd med tyvärr, men det hade vart bra för mig att få komma ut och träffa lite människor här omkring också, känner mig sjukligt ensam nu när Elin har flyttat härifrån.
Sa till Maria häromdagen när vi snackade i telefonen, att jag kommer nog att bli psykiskt störd snart, jag trallar på barnlåtar dagarna i ändå, till och med när jag är ute går jag runt "sjörövar Fabbe farfars far" med mera med mera.... =) skivan går på repeat. Snart börjar jag väl prata "babyspråk" för jämnan också, det är ju knappt att Viktor har tid att snacka med mig som det är med jobb och C- uppsats.
jajajaja, sluta klaga nu!!!
Kramar A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Ja, man blir lätt psykotisk av att vara hemma med bebis, det är ju inte direkt utvecklande för språket. ;-) "Titta, lampa!", "Vaaaar är mamma?" och "GullegulleDIG!" hela dagarna. :-D Lyckeli har också börjat skratta högt mycket mer nu, det är underbart att höra henne. :-D

Anonym sa...

när virre är klar med sin cuppsats får du lämna mackan hemma och åka å hälsa på mi en helg!! :-)

och sitt inte bara hemma. ta med dej mackan och en bra tidning och sätt dig på ett fik i stan och se lite folk...! :) pusspuss saknar di