BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

1/01/2009

GOTT NYTT ÅR!!!



Jisses vad detta år har gått fort, det är redan år 2009!!! Fattar ingenting. Tycker det känns som igår jag stod på tunnelbanan hem från en fest i gamla stan och mådde lite smått illa över att alla stank gamm sprit och fick lite funderingar om det kanske kunde vara så att man va me barn? vilket jag också va, fick jag reda på två dagar senare!!!


Jag kom tillbaka till stockholm idag med "the flight from hell"


Det började igår kväll när pappa kom och sa att han hade läst på internet att det va klass2 varning för storm i Umeå, och jag blev ju livrädd och Viktor likaså, så jag va nästan inte på väg att komma hem idag, rädd för all turbulens och sånt, så jag satt och hade ångest för detta halva natten, men gick in på datorn imorse där det då stod att stormen skulle tillta mot eftermiddagen, tidigare stod det ju förmiddagen så jag tackade gidarna för det och begav mig till flygplatsen.


Fyyyyyy, shit va Marcus var odräglig på flyget, skrek och gnällde och höll på till de sista fem minuterna, för då passade det att somna, han vaknade direkt planet tog i marken igen och började igen på att gallskrika, jag skyndade mig att kasta i honom i bärselen och började nästan att springa ut ur planet, hade suttit och svettats floder och jag höll bokstavligen på att kissa i byxan, när jag kommer ur planet och ska igenom sista dörren in till arlanda inser jag att jag har glömt skötväskan på planet, sprang tillbaka samma väg igen, nu ännu mera kissnödig, och fick till svar av flygvärden att jag snällt fick stå där och vänta tills ALLA hade kommit ur planet, och det var smockfullt, så det tog sin lilla tid. Jaa, sen står man där med 4 resväskar och ett barn som inte är snäll, när han väl lugnat sig och jag står och väntar på arlanda express tåget så bestämmer jag mig för att gå till en automat och köpa chips och en vatten flaska, tyckte att jag hade gjort mig förtjänat av det, då stannar chipsen såklart i maskinen uppe på något, men jag bestämmer mig för att jag vil ha den, så jag stoppar in armen och trycker till och ner faller luckan meeeed vääääärldens duns och det kändes som om handen gick av, blå och svullen är den nu och det gör ont när jag rätar ut den :(


Sen öppnar jag flaskan med vatten, tyvärr va den väl skakad en sisådär 50 gånger så det sprutar bara ut vatten på mig och Marcus, vid detta laget va jag på väg att lägga mig ner på spåret och skita i detta liv. Jag va på så jävuuulst dåligt humör, men sen gick väl resten smidigt tills jag insåg att jag hade glömt t-bane remsan i Umeå.




Hur som haver hemma så sov jag, hade det gött, tvättade lite, sen bar det av till Maja och Linus där vi va bjuden på tre rätters middag, det va super trevligt, men vi for faktiskt hem efter 23, vi ville inte åka tbana med alla fyllisar och barnvagn i släptåg, så det nya året firades in med en puss och en kram sen sprang jag till sovrummet till en skrikade Marcus där jag ammade och tittade ut genom fönstret på raketerna, super fint vare. Inga supar partaj nu när man har barn inte :) Men lika skönt det, att få vakna upp till ett nytt år och inte vara bakis weeehaa


*Hoppas att alla ni barnlösa mår skit* :)




Vad hnde år 2008???


* Fick reda på att jag var gravid


* Fyllde 26 heela år


* Gick igenom en 20 timmars förlossning


* Fick mitt älskade barn


* Varit till Umeå några svängar


* Har bivit plast faster


* Köpt en ap dyr väska


* Flyttade in i större lägenhet i bergshamra


* Min syster och kompis blev gravida


* Vägt över 80 kilo


* Gått ner över 20 kilo




WOW det va verkligen inte så mycket händelser detta år, får se om det blir mer nästa. Gott nytt år på er alla och hoppas ni hade ett trevligt nytt år!
Kramar A




2 kommentarer:

Maja sa...

ha ha men Calvin E SNYGG :)

Angie sa...

vaaa?