BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

3/24/2009

Bitterfittan

Såg ni på ballar av stål igår?
Finns en tjej som kallar sig bitterfittan och hon stod och blottade sig mitt i stockholm igår, alltså, ser ingen humor i det.
Hur som helst känner jag mig själv som en bitterfitta idag.
Jag vaknade klockan 10, wooohooo sovmorgon
Sen går jag ut med hunden medan pappa är med Marcus, så då går jag och tänker och funderarar, och bestämmer mig till slut att det är nog bäst att jag inte följer med till Umeå utan att det är bäst att jag stannar hemma, trots detta var jag 90 % säker på att jag skulle åka idag, men jag har banne mig inte råd helt enkelt.
Såg att det är en tjej på aftonbladet som bloggar, fattigbloggen, hon ska prova och se hur det är att leva på socialbidrag, typ 3000 kvar efter skatt, det är precis vad jag har!
Så jag räknade i alla fall ut, resan skulle gå på 500:- va tvungen att ringa och boka eftersom jag reser med hund då tillkommer 150:- för att man ringer oc bokar, och sen kostar hennes flygbiljett 150:- och med flygbussen, så då är vi uppe i tusenlappen för en enkel väg från Umeå till sthlm. DVS 2000:- kvar för mig på en månad,, det fungerar ju inte.
Syrran är ju beräknad att få barn de 19 April, så jag ska ju ändå hem i maj, så jag får istället försöka spara lite i april månad, så jag har råd att åka i maj, för bebisen vill man ju se!!!
fan va jävla fattig man är!!! Man jag har ju valt det själv, jag vill ju vara hemma med Marcus, så man får väl bita i det sura äpplet...
Så pappa åkte iväg, och länade mig kvar här, men jag blev lite gladare när Maja ringde på eftermiddagen och vi ska ha date på fredag, weeee det är på tiden!
Hon ringde faktiskt för att fråga ifall jag var med barn,, hahah städerskan hade sagt till henne att hon ahde hört att jag va gravid igen, VAAA? hade hon sagt, trodde väl att vi verkligen hade tappat kontakten ifall jag inte berättat det för henne, men för de andra på jobbet, men neej, bara rykten, dom måste ju ha tyckt jag va rund om magen sist jag va på jobbet eller nåt, förstår inte annars vart detta kommer ifrån.
Åhh mamma som hade bäddat iordning för mig och gjort klart i Marcus säng för att vi skulle komma, nu blir hon väl besviken, nu får banne mig Viktor se till att roa mig i veckan, annars blir jag väl ännu mer bitter.!
Inatt sov Marcus i sitt rum, han somnade rätt oroligt, men sov han till 06, och då tog jag honom till min säng, så nu har det börjat, lugnet i vårt eget sovrum, så nu kan man lägga sig och mysa framför en film i sovrummet innan man somnar och man vågar kanske till och med prata med varandra lite.
Nu ska jag göra iordning för middagen, och städa undan lite medan lillen sover.

Mina tankar går idag till Tina och hoppas innerligt att allt går bra med lille Lyckeli som har brännskadat sig.

Kramar A

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade din blogg genom Lindas blogg. Vilken underbar bild du har som header.
Vår dotter har också just fått sitt eget rum, visst är det skönt när man för en gångs skull kan säga gonatt till maken innan man somnar.

Maja sa...

längtar åsså till fredag gums :) och du är inte ett dugg rund nått måste ju stackarna ha å skvalldra om :) puss