BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

3/09/2009

Nån som vet???

Någon som vet vart man kan köpa vitvaror och få sina gamla vitvaror bortforslade?
När vi köpte den här lägenheten så visste vi att vi snart skulle få byta ut våra vitvaror, eller alla elektriska ting i köket och nu har vi börjat funderat på det, men saken är den, att det är rätt svårt när man inte har bil, att forsla bort allt det gamla, det rör sig alltså om spis, diskmaskin, kyl och frys, + att man gärna vill ha de nya installerade.
Sitter och kikar men hittar bara på tretti.se som forslar bort in installerar för 600:- per sak, inte billigt alltså, den tycker jag inte att dom va så billiga i övrigt heller.
Vi köpte även nya vitvaror i karlstad på richardssons, som skulle vara en del utav elon, men det står ingenting på deras hemsida heller att dom hämtar upp saker, men dom gjorde det då, mend etta va ju ett antal år sedan, kedjan kanske inte va lika stor och dom gjorde allt för sina kunder, vem vet?? Men om någon vet nåt, så berätta gärna.

Marcus har faktiskt varit jätte snäll idag, trots sin hosta och sin numera rinnande näsa.. Jag tycker så synd om honom, stackarn... Hoppas han blir frisk snart.
Lite synd bara att Maja inte vågar sig hit nu när Marcus är sjuk, inte konstigt när hon har en bebis sen, men synd om mig som verkligen behöver sällskap, är så sjukt ensam.
Vad mycket det betyder för en att ha sina nära och kära i närheten, har insett det nu, för när jag var i Umeå, var ja såå glad, hade människor runt omkring mig hela tiden, och nu är man i stockholm igen, ensam, Viktor borta hela dagarna. bara jag, Marcus och hunden...
Man behöver få ventilera sig med någon,, det betyder så mycket.
Tänk om man fick flytta till Umeå igen, men samtidigt förstår jag innerst inne att det inte kommer att hända för de här jädra jobben som är så svår att få i en liten stad, men hoppet är det sista som lämnar människan!

Emot min vilja håller jag nu på att avsluta amningen, eller det är inte ens jag som avslutar den, den avslutas själv... Jag hade gärna velat ge honom annat på dagen men att ändå ha kvar natt amningen för att det är så otroligt smidigt, men nee, mjölken finns inte kvar, några droppar, som Marcus bara blir ännu mer förbannad av, när det inte kommer något.
Tänk att jag har läst på så många ställen att det kan va jobbigt att avsluta amningen för det spränger och gör ont i brösten, och gör det det, så får man handmjölka lite, men SE UPP, inte för mycket för det kan stimulera amningen så att det bildas mer TJOFLÖJT!!
Säääkert, så fort jag bytte ut nån måltid för honom, så försvann det, försökte amma jätte mycket en dag för att stimulera men som sagt, tar det slut, blir han förbannad och hjälper inte direkt till att stimulera nån mjölk.
Så nu får man dom här inte så efterlängtade taxöronen med bristningar som inte ens sitter snyggt i en push-up bh, måste förresten ut och handla nå snyga bh:ar, nu är man så van vi dom här fula missfärgade amnings bh:arna, att jag aldrig insett förrän nu va otroligt fula mina andra va också, stackars Viktor :) Kanske borde man fräscha upp sig lite,, ????

Kramar A

0 kommentarer: