BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

3/25/2009

Blått öga

(Ser ni två små riskorn där nere??)

Glömde ju att berätta att Marcus ramlade ner för sängen IGEN!!!

MEN,, nu var det inte mitt fel...

Vaknade av att han va hungrig på morgonen, bar över lillen till vår säng, sen är det mens satan, märker att det bara rann genom byxan, så jag va ju såklart tvungen att gå på toaletten, så jag väckte Viktor, bad honom vakta Marcus, han sa -Jaa,, vände på sig och la sig och höll om lillen, iväg gick jag, kommer tillbaka två minuter senare, öppnar dörren till rummet och just då- DUUUNS!!

Viktor flög upp ur sängen, han hade ju somnat,,, :S
Lillen fick ett blått öga, men mår bra, men istället för att somna om som vi brukar höll jag honom vaken för att se att allt var okej, vilket var det.

Det va faktiskt riktigt skönt (INTE att han ramlade) men att det va Viktors fel, för han blev så jävla sur på mig förra gången, och man har nog så fruktansvärt dåligt samvete själv, utan att nån annan behöver skälla på en, så för den saken skull var det skönt att se hans ångest, men jag är ju så snäll, så jag skällde inte så mycket. Nu ska det banne mig ALDRIG mer hända, nu har det hänt oss båda, nu kan det bara inte ske igen!


Igår hyrde jag och Viktor filmen Patrik 1.5

som vi såg i sovrummet med en stor skål godis mitt emellan oss, det va riktigt mycket, men, filmen var en besvikelse, tyckte inte alls att den va vidare rolig, charmig visst, men mer ett drama än en komedi, och jag brukar normalt inte se så mycket svenska filmer, men jag hade hört så mycket gott om den här, och jag gillar ju yalla yalla, och de där andra komedierna, men njaee ingenting jag kommer att se igen i alla fall. Men mysigt hade vi alla fall.


Jag la just Marcus i sin egen säng och det gick faktiskt, satt bredvid honom och strök han på huvudet, och han somnade... efter ett tag, trodde jag aldrig, han brukar alltid somna bredvid mig annars, medan han ligger och stryker mig på kinden och dar mig i läpparna.


Joooo, hmm igår när jag gav honom lunch, brakade det så enormt i byxan att Selma började skälla.. hahah, när jag tog upp honom ser jag att han har bajs upp TILL NACKEN!!!!

Jag la ner honom på magen på golvet, tittade på mitt barn och kliade mig i huvudet, och funderade på hur tusan jag skulle gå klara av detta, lägga han i badkaret och skölja av? Visst om det inte vore för att vattnet inte rinner ur tillräckligt fort, så då skulle han ligga där i sitt bajs vatten, badbaljan? Samma sak där, tvättlappar? nee när jag drar av bodyn lär han ju få i hela håret, duscha av honom? nee, vågar jag inte, han är så tung och blir han blöt blir han ju hal som en ål, och då kanske jag tappar honom,,, Kollade på klickan och funderade på om jag skulle vänta tills Viktor kom hem

-Hmmm, tre timmar kvar, nej det går ju inte heller!

Sen kom det, jag ställde in hela matstolen i duschen och satte ner honom naken, gick ju alldeles utmärkt. Men såna gånger önskade man ju verkligen att man var MINST två vuxna här hemma!!!


Nu ska jag göra mig en smörgås innan lillen vaknar igen.

Kramar A

1 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh... jag hade också en bajshistoria idag. Blev inte riktigt till nacken, men nästan. O så var det inne i en butik också. Suck.

Jag håller med dej om att man saknar snarkningarna när de har eget rum. Jag är mer hispig nu när jag inte hör henne andas. Måste kika in hela tiden.

Mysigt med film. Hade tänkt se den filmen, men det kanske inte är värt det då?