BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

3/26/2009

Fattiglapp!


Alltså herregud!

Såg att jag fått mina pengar idag, inte ens 6000:-!!!

Satte mig och betalade räkning, var inte mycket jag hade råd med innan pengarna var slut, så Viktor fick betala resten när han kom hem, och efter räkningarna var betalda hade jag hela 1800:- kvar att leva på denna månad.

Skyndade mig och ringde folksam och gick ur nån försäkring som jag inte ens vet om hur jag gick med i, för jag är redan försäkrad, fick ialla fall riva de räkningen.

Ringde till goboken för att gå ur där, hon försökte med alla medel ha mig kvar, sa att jag kunde få bokleveranser varannan månad istället, men sa att jag ahde så mycket böcker redan, vilket jag faktiskt har, har fått mycket av syrran!

Så jag slapp lite i alla fall, annat kan jag ju inte göra mig av med, jag behöver faktiskt -tv, radio, mobil, hemtelefon, och internet.

Sen blir det som en ond spiral, pengarna tar slut, man får barnbidraget, då måste måste man inhandla lite grejor och sen när jag får mina små slantar så måste allt det vktiga köpas, blöjor för flera hundra, matburkar, välling och grötar och allt.

Nu ska vi iväg och storhandla till helgen och då ska jag köpa lite så jag kan göra egen mat till honom,, blir nog lite billigare i längden, men självklart ska jag variera mig.

Hade bestämmt mig för ett långt utlägg för Viktor att jag behövde mer pengar, hade redan kommit på mina argument, men skönt nog behövde jag int ens säga dom, självklart ska du få lite mer då sa han.

Så kanske kan man komma lite på fötter igen, denna resa till umeå i maj känns mer och mer bortblåst, hur fasen ska man ha råd??

Bara för det längtar man tillbaka till jobbet, för att få lite mer pengar, men då har man har ju barnomsorgen att betala också men ändå... får ju ut mer än nu i alla fall.

Jaa, inte ska väl klaga, jag har en underbar son här hemma! Och ser jag på honom känner jag lycka. Så självklart vill jag ju va hemma med honom, trots att jag är ur pank, och får vända på varenda krona.

Det är ju tur att man köper saker till honom i alla fall, det är en själv som hamnar i skymundan, just nu använder jag mig av Viktors double dusch for men, för mitt schampoo är slut! :) Jag luktar riktigt manligt och gött när jag är färdig, kanske ska man sluta raka sig också??


Kramar A

0 kommentarer: